loading...

yektasanat

بازدید : 2
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 17:49

بلبرینگ شیار عمیق، یکی از انواع یاتاقان های غلتشی می باشد که با توجه به طراحی و ساختارشان، بیشترین کاربرد را در صنعت دارند. این بلبرینگ ها ظاهری ساده و شیاری عمیق دایره ای شکل دارد این شیار ها با ساچمه های درشت و گرد پر میشوند و میتوانند در یک ردیف یا دو ردیف جا بگیرند و به چرخش ادامه دهند. بلبرینگ شیار عمیق در مقایسه با بلبرینگ های شیار سطحی قادر ب تحمل فشار و بار زیاد تری هستند؛ همچنین قابلیت تحمل بار شعاعی زیاد و قابلیت تحمل بار محوری کمتر از محدوده شعاعی را از هر دو طرف را دارند.

خرید بلبرینگ شیار عمیق (راهنمای انتخاب و خرید)
هنگام خرید بلبرینگ شیار عمیق باید بدانید بلبرینگ شما چه بلبرینگی است. راحت ترین روش خرید بلبرینگ دانستن کد بلبرینگ است. تمامی بلبرینگ ها دارای کد خاصی هستند که معمولا روی خود بلبرینگ نوشته می شود. شما با دادن شماره فنی بلبرینگ به فروشنده به راحت ترین روش میتوانید بلبرینگ خود را خریداری کنید. در صورتی که شماره فنی بلبرینگ را ندارید می توانید با اندازه گیری قطر داخلی، خارجی و ارتفاع بلبرینگ خرید خود را انجام دهید. شما میتوانید برای خرید بلبرینگ اطلاعات بلبرینگ را برای کارشناسان فروش ما در کالا صنعتی ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنند. باید توجه داشته باشید که هنگام خرید بلبرینگ ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید که در ادامه به بررسی دو مورد از اساسی ترین مشکلات مشتریان میپردازیم:

کد فنی بلبرینگ
بلبرینگ های شیار عمیق همگی با عدد 6 شروع می شوند و به این بلبرینگ ها، بلبرینگ های سری شش هزاری نیز گفته می شود. همانطور که گفته شد بلبرینگ شیار عمیق با قفسه های متفاوت و به صورت باز یا آب بندی شده تولید می شود. نوع قفسه و آب بند با پسوند در کد فنی مشخص می شود پس هنگام خرید باید کد فنی به صورت کامل و با تمامی پسوند ها اعلام بیان شود.

برند و اصالت بلبرینگ
مهم ترین نکته و دغدغه اکثر خریداران اصالت بلبرینگ است. متاسفانه در بازار ایران بلبرینگ های تقلبی بسیار زیاد شده است و مشتریان ترس خرید از کالای تقلبی دارند. راه های زیادی هست برای تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی که نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد ولی بهترین راه برای خرید بلبرینگ اصل، خرید از فروشنگان معتبر است. ما در کالا صنعتی انواع بلبرینگ ها را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می دهیم.

انواع بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیارعمیق به طور کلی به دو دسته بلبرینگ تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می شود. همانطور که از نام آن ها پیدا است بلبرینگ تک ردیفه دارای یک ردیف عناصر غلتان می باشد در حالی که بلبرینگ دو ردیفه دارای دو ردیف از عناصر غلتان است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه بدنه فولاد ضد زنگ
بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگ شیارعمیق به طور کلی به دو دسته بلبرینگ تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می شود. همانطور که از نام آن ها پیدا است بلبرینگ تک ردیفه دارای یک ردیف عناصر غلتان می باشد در حالی که بلبرینگ دو ردیفه دارای دو ردیف از عناصر غلتان است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه همه کار هستند و بیشترین کاربرد را بین تمامی بلبرینگ ها دارند. این بلبرینگ غیر قابل تفکیک، مناسب برای سرعت های بالا و قوی در عملکرد هستند و به نگهداری کمی نیاز دارند. مسیر شیار های عمیق و انطباق نزدیک بین مسیر شیار ها و توپ ها ، بلبرینگ شیار عمیق را قادر می سازد تا بارهای محوری را در هر دو جهت ، علاوه بر بارهای شعاعی، حتی در سرعت های بالا ، در خود جای دهند. بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه به صورت آب بند شده (فلزی و پلاستیکی) یا باز و با قفسه های متفاوت (فولادی، برنجی، فیبری) تولید می شوند.

قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ریدفه

با توجه به طراحی، سری، اندازه و کاربرد، قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه متفاوت است. قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه از سه متریال متفاوت فولادی، برنجی و فیبری (پلی آمید) تولید می شوند. هر کدام از این قفسه ها دارای کد اختصاصی هستند که در پسوند بلبرینگ نشان داده شده اند. اگر پسوند بلبرینگ بدون کد قفسه باشند به این معنا است که قفسه بلبرینگ از جنس فولادی است.

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگ شیارعمیق دو ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه مانند بلبرینگ های تک ردیفه هستند و در کاربردهایی که بلبرینگ های تک ردیفه نمیتوانند بار وارد شده را تحمل کنند، از این بلبرینگ ها استفاده می شود. این بلبرینگ می تواند بارهای محوری و بارهای شعاعی از هر دو طرف را تحمل کنند. این بلبرینگ ها با قفسه فیبری تولید می شوند.

قفسه بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه تنها با قفسه فیبری تولید می شوند. پسوند قفسه فیبری در کد فنی بلبرینگ TN9 است. باید به این مورد توجه کرد هنگامی که در دماهای بالا استفاده می شود، برخی از روان کننده ها می توانند تأثیر مخربی بر روی قفس بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه که پلی آمید است، داشته باشند.

برندهای بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق توسط کارخانه های مختلفی تولید می شوند که هر کدام دارای کیفیت متفاوتی است. به صورت کلی برند های بلبرینگ شیار عمیق به سه دسته اروپایی، ژاپنی و چینی تقسیم می شوند. بیشترین کیفیت را میان برند های بلبرینگ شیار عمیق، برند های اروپایی دارند و به طبع قیمت آن ها بیشتر است. از برند های مطرح اروپایی می توان به SKF و FAG اشاره کرد. پس از بلبرینگ های اروپایی، برند های ژاپنی کیفیت بالاتری دارند. بلبرینگ های ژاپنی نسبت به قیمتی که دارند، کیفیت مطلوبی را نیز ارائه می دهند. از برند های بلبرینگ شیار عمیق ژاپنی می توان به NACHI، NSK، NTN، KOYO اشاره کرد. در نهایت برای کاربردهایی که سنگین نیستند و به بلبرینگ فشار زیادی وارد نمی شود، بلبرینگ های چینی پیشنهاد می شود. بلبرینگ های چینی مقرون به صرفه هستند و برای کاربردهای سبک بسیار مناسب هستند. از برند های چینی می توان به DKFL و KG اشاره کرد. جهت دسترسی راحت به برندها به اول همین صحفه مراجعه کنید.

قیمت بلبرینگ شیار عمیق
قیمت بلبرینگ شیار عمیق به چندین عامل بستگی دارد که از جمله اصلی ترین موارد آن‌ عبارتند از:

ابعاد بلبرینگ: ابعاد بلبرینگ شیار عمیق، از جمله قطر داخلی، قطر خارجی و عرض، مستقیماً بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد. بلبرینگ‌های بزرگتر و با ابعاد بزرگتر معمولاً قیمت گران‌تری دارند.
کیفیت و نوع بلبرینگ: بلبرینگ‌های با کیفیت بالا و برندهای معتبر معمولا قیمت بالاتری دارند. نوع بلبرینگ نیز نقشی در قیمت آن ایفا می‌کند، زیرا برخی از بلبرینگ‌ها برای شرایط و کاربردهای خاص طراحی و ساخته می‌شوند و همچنین می‌توانند دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلفی باشند. در نتیجه قیمت بلبرینگ شیار عمیق بالاتر میرود.
ظرفیت باربری: بلبرینگ‌هایی که قادر به تحمل بارهای سنگین‌تر هستند و برای کاربردهای صنعتی و سنگین طراحی شده‌اند، معمولاً قیمت بیشتری دارند.
متریال: نوع مواد استفاده شده در ساخت بلبرینگ نقشی در قیمت آن دارد. بلبرینگ‌های ساخته شده با مواد با کیفیت و مقاوم معمولاً گران‌تر هستند.
کارکرد بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق همانطور که گفته شد از دو رینگ داخلی و خارجی، قفسه و عناصر غلتان تشکیل شده است. کارکرد بلبرینگ شیار عمیق به گونه ای است که رینگ داخلی به شفت و رینگ خارجی به بدنه دستگاه متصل می شود. با چرخش شفت، عناصر غلتان نیز میچرخند و باعث انتقال حرکت دوار با کمترین اصطکاک می شود. در برخی از کاربردها، کارکرد بلبرینگ شیار عمیق نیازمند این است که بلبرینگ متناسب با محیط باشد. به عنوان مثال در محیط های با گرد و غبار و مرطوب باید از بلبرینگ شیار عمیق با آب بند پلاستیکی استفاده کرد تا از ورود گرد و غبار و رطوبت به داخل بلبرینگ و آسیب رساندن به اجزا آن جلوگیری شود.

مشخصات فنی بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق همانطور که اشاره شد پرکاربردترین انواع یاتاقان های غلتشی هستند. بلبرینگ ها و رولبرینگ ها هر کدام دارای مشخصات و ویژگی های خاصی هستند. مشخصات بلبرینگ شیار عمیق به دلیل طراحی ساده، عملکرد مناسب و غیر قابل تفکیک، منجصر به فرد است. برخی از مشخصات بلبرینگ شیار عمیق عبارت اند از:

هم به صورت تک ردیفه و هم به صورت دو ردیفه تولید می شود.
کارکرد نرم
کیفیت بالا
تحمل سرعت های بالا
تحمل بارهای محوری و شعاعی از هر دو طرف
بلبرینگ شیار عمیق یکی از پر مصرف ترین بلبرینگ های موجود در صنایع
تحمل بار محوری و شعاعی
طراحی و تولید شیار و ساچمه به طور دقیق و تطابق کامل در حین کار
کاسه نمدهای فلزی یا پلاستیکی
مزایای بلبرینگ شیار عمیق
همانطور که گفته شد، بلبرینگ های شیار عمیق بیشترین کاربرد را دارند. همچنین این بلبرینگ ها مزیت های زیادی دارند که باعث شده تا این اندازه مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه به برخی از مزیت های بلبرینگ شیار عمیق اشاره شده است:

عمر طولانی
نیاز به روانکاری کم
قطعه ای ساده با قیمت اقتصادی
اصطکاک کم
عملکرد بدون صدا
ظرفیت تحمل بار محوری و شعاعی زیاد
کمپرسورها
توربین ها
همانطور که گفته شد کاربرد بلبرینگ شیار عمیق برای کاهش اصطکاک در شفت های دوار است که در تمامی دستگاه های گفته شده، بلبرینگ شیار عمیق کاربرد دارد.

معایب بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق در کنار مزایای متعددی که دارد، نسبت به سایر بلبرینگ ها، دارای معایبی نیز هست. برخی از معایت بلبرینگ شیار عمیق عبارت اند از:

فضای بیشتری اشغال می کند.
تحمل ضعیف بارهای ضربه ای
عدم تحمل بارهای محوری از هر دو طرف
صدای بیشتر نسبت به بلبرینگ های شیار عمیق
اجزای بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق به طور کلی از چندین قطعه تشکیل شده اند. این قطعات شامل رینگ داخلی، رینگ خارجی، عناصر غلتان، قفسه و آب بند هستند. رینگ داخلی، رینگ خارجی و عناصر غلتان در تمامی بلبرینگ های شیار عمیق یکی است ولی نوع قفسه و آب بند با توجه به نوع بلبرینگ متفاوت می باشد. در تصویر زیر اجزا بلبرینگ شیار عمیق را مشاهده می کنید.

اجزای بلبرینگ شیار عمیق

ساچمه
رینگ داخلی
رینگ خارجی
قفسه
آب بند (بعضی بلبرینگ ها دارای سیل یا آب بند هستند.)
کاربرد بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق پرمصرف ترین نوع بلبرینگ هستند و برای بسیاری از صنایع مختلف مناسب هستند. مطابق با این تطبیق پذیری در بسیاری از کاربرد های مختلف، آنها در طیف گسترده ای از طرح ها، انواع و اندازه ها در دسترس هستند. در اینجا نمونه ‌هایی از کاربرد هایی که در آنها می‌توان از بلبرینگ‌ های شیار عمیق استفاده کرد، آورده شده است:

موتورهای الکتریکی و ژنراتورها
کشاورزی
جابجایی مواد
گیربکس های صنعتی
پمپ های صنعتی
فن و هواکش های صنعتی
دو و سه چرخ
ماشین ها و کامیون های سبک

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1015/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82

بازدید : 2
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 13:30

حتما تا حالا چراغ‌هایی را که در راهروی ساختمان‌ها با رفت و آمد افراد روشن و خاموش می‌شوند، دیده‌اید. این چراغ‌ها دارای سیستم کنترل قطع و وصل اتومات هستند و از روشن ماندن بیهوده چراغ و مصرف برق جلوگیری می‌کنند. این مثال برای این گفته شد که اهمیت سیستم‌های کنترلی تجهیزات مختلف نشان داده شود. اما در اینجا موضوع درباره ست کنترل یا اتومات پمپ آب است. پمپ آب خانگی دستگاهی است که به تنهایی قابلیت خاموش و روشن شدن خودکار را ندارد و بدین منظور نیاز به تجهیزی به نام ست‌کنترل دارد.

با توجه به اهمیت نقش اتوماتیک پمپ آب در سیستم پمپاژ آب ساختمان‌ها، لازم است تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا هم مصرف بیهوده برق ناشی از روشن بودن مداوم پمپ را کاهش دهد و هم از هزینه‌های احتمالی استهلاک پمپ، تعمیر و تعویض آن جلوگیری کند. در این مقاله کالاصنعتی هدف معرفی بهترین ست کنترل پمپ آب از برندهای ایتالیایی، چینی و ایرانی است. قبل از خرید اتوماتیک پمپ آب بهتر است این مقاله را مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید کنید، با ما همراه باشید.

3 نوع سازنده بهترین اتوماتیک پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب ایتالیایی
اتوماتیک پمپ آب چینی
اتوماتیک پمپ آب ایرانی
3 نوع اتوماتیک پمپ آب یا ست کنترلی که در بازار با این عناوین شناخته می‌شوند شامل ایتالیایی، چینی و ایرانی هستند.

کشورهای سازنده بهترین اتوماتیک پمپ آب

بهترین ست کنترل ایتالیایی
کشور ایتالیا در زمینه طراحی، تولید و صادرات پمپ و تجهیزات مرتبط با آن جز کشورهای سرآمد دنیا محسوب می‌شود. ست کنترل پنتاکس و بریوتانک دو برند اصلی بازار است که در ادامه معرفی می‌شوند.

ست کنترل ایتالیایی

ست کنترل ایتالیایی پنتاکس
شرکت پنتاکس از معروف‌ترین سازندگان ست کنترل است که محصولات خود را در چند مدل تولید می‌کند. قبلا در مقاله ست کنترل چیست درباره انواع ست کنترل توضیح داده شده بود؛ دو نوع اصلی ست کنترل پنتاکس شامل هیدروماتیک و هیدروتانک است که نوع اول برای ساختمان‌های تا 3 طبقه و نوع دوم برای ساختمان‌های بلندتر استفاده می‌شوند. اتوماتیک پمپ پنتاکس هیدروماتیک در دو نوع H1 و H2 وجود دارد که تفاوت آنها در مقدار افت فشار و حداقل دبی جریان عبوری می‌باشد. همچنین مدل H2 قابلیت ریست کردن اتومات را دارد.

ست کنترل ایتالیایی بریوتانک
دیگر برند ایتالیایی تولیدکننده ست کنترل با کیفیت، بریوتانک یا BRIO TANK است. به دلیل اینکه ست کنترل بریو تانک از نوع هیدروتانک است، برای ساختمان 5 طبقه و 6 طبقه گزینه ایده‌آلی می‌باشد. این ست کنترل از لحاظ کیفیت مشابه پنتاکس بوده و قیمت تقریبا یکسانی نیز دارند و در مواقع ناموجود بودن پنتاکس می‌توان آن را جایگزین کرد.

بهترین ست کنترل چینی
کشور چین بزرگترین تولیدکننده پمپ و تجهیزات جانبی در دنیاست. کیفیت کالاهای چینی در سطوح مختلفی به بازار ارائه می‌شود و علی رغم ذهنیت بعضی از مردم نسبت به تولیدکننده‌های چینی، محصولات پمپ و تجهیزات مرتبط مثل ست کنترل آنها هم با کیفیت و هم بی‌کیفیت موجود است. اما در اینجا هدف معرفی بهترین اتوماتیک پمپ آب چینی می‌باشد، تا رضایت مشتریان از لحاظ کیفیت و قیمت جلب شود.

ست کنترل چینی

ست کنترل چینی لئو
در سال‌های اخیر برند لئو در بازار فروش پمپ و لوازم جانبی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و آن هم بخاطر وجود کیفیت عالی در کنار قیمت مناسب و البته داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است. ست کنترل لئو در انواع ساده، قابل تنظیم دستی و قابل تنظیم اتوماتیک تولید می‌شود تا هر کس متناسب با نیاز و هزینه‌ای که می‌خواهد پرداخت کند، گزینه انتخاب داشته باشد.

ست کنترل چینی استریم
دیگر برند تولیدکننده ست کنترل چینی، استریم می‌باشد. اتوماتیک پمپ آب استریم در انواع و مدل‌های مختلف ارائه می‌شود. ست کنترل استریم از لحاظ جهت ورود و خروج جریان آب به دو دسته 90 درجه و 180 درجه تقسیم می‌شوند. از محبوب‌ترین ست کنترل‌های استریم در ایران مدل PC19 است که دارای مشخصات تکفاز، حداکثر فشار تحمل 10 بار، قطر ورودی و خروجی 1 اینچ و از نوع 180 درجه می‌باشد. برای خرید سایر مدل‌های ست کنترل استریم می‌توانید به سایت کالاصنعتی مراجعه کرده یا جهت استعلام قیمت و موجودی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

بهترین ست کنترل ایرانی
ست کنترل تجهیزی است که از قطعات و برد الکترونیکی و بخش‌های مکانیکی تشکیل شده است و شاید این ذهنیت پیش آید که فقط کشورهای خارجی آن را می‌توانند تولید کنند. اما شرکت یوسفی در اهواز ست کنترلی تولید می‌کند که کیفیت آن با خیلی از مدل‌های خارجی برابری می‌کند. ست کنترل یوسفی بهترین برند ست کنترل ایرانی است که در دو مدل ساده و درجه‌دار ساخته می‌شود اما مدل درجه‌دار آن خریدار بیشتری دارد.

ست کنترل ایرانی

جمع‌بندی

امروزه کسی نیست که دنبال کالای بی‌کیفیت باشد؛ چرا که کالایی که کیفیت خوبی نداشته باشد علاوه بر اینکه احتمال خراب‌شدن و از کارافتادگی را در پی دارد، هزینه بیشتری را متحمل خریدار آن می‌کند. ست کنترل نیز دستگاهی است که کیفیت آن اهمیت دارد. نقش اتوماتیک پمپ در سیستم تقویت فشار آب ساختمان‌ها پررنگ است و قبل از خرید و نصب ست کنترل باید بهترین مارک ست کنترل پمپ آب را شناسایی کرد.

در این مقاله سعی شد بهترین برندهای ایتالیایی، چینی و ایرانی اتوماتیک پمپ آب معرفی شوند تا برای هرگونه از قشر مردم با هر سلیقه‌ای گزینه مناسب وجود داشته باشد. بطور خلاصه برندهای پنتاکس، بریوتانک، لئو، استریم و یوسفی مارک‌های با کیفیت و شناخته شده بازار هستند که برای خرید آنها کافیست به صفحه مربوطه مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1663/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84

بازدید : 2
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 23:21

گیربکس صنعتی یکی از قطعات حیاتی در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است و به صورت گسترده در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، معادن، نقت و گاز، پتروشیمی، فلزکاری و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه نقش مؤثری در عملکرد و کارایی کل سیستم دارد و در بعضی موارد حتی می تواند از خطرات و آسیب های احتمالی برای دستگاه ها و نفرات جلوگیری کند. به طور کلی، گیربکس صنعتی وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال نیرو از یک شفت (محور) چرخان به محور دیگری در ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. هدف استفاده از گیربکس ها، کنترل سرعت و گشتاور ورودی و تنظیم آن به میزان دلخواه است. گیربکس های صنعتی را بر اساس نوع دنده های آن ها به 4 دسته هلیکال، مخروطی، حلزونی و خورشیدی تقسیم بندی می کنند که هرکدام ویژگی ها، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

قطعاً انتخاب گیربکس مناسب به عوامل متعددی از جمله گشتاور مورد نیاز، نسبت تبدیل سرعت، شرایط کارکرد و کاربرد مورد نظر بستگی دارد؛ به همین علت تولید کنندگان این محصولات، طیف وسیعی از گیربکس ها را برای برآورده نمودن هر خواسته و نیاز صنعتی طراحی و تولید می کنند. در این مقاله به یررسی انواع گیربکس های صنعتی، کاربردها، مشخصات و ویژگی های هر یک پرداخته و در پایان نکاتی در خصوص انتخاب و نحوه استفاده از آن ها بیان می کنیم؛ همچنین خلاصه مطالب این مقاله را می توانید در پادکست زیر بشنوید. گیربکس صنعتی وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال نیرو و گشتاور از محور چرخان یک دستگاه (معمولاً الکتروموتور) به سایر قطعات که به محور دیگر گیربکس متصل هستند، استفاده می شود و نقش بسیار مهمی در ماشین آلات صنعتی ایفا می نمایند. وظیفه اصلی یک گیربکس صنعتی، کاهش یا افزایش سرعت و گشتاور ورودی است و به دو دسته گیربکس صنعتی کاهنده و افزاینده تقسیم بندی می شوند؛ در گیربکس صنعتی کاهنده دور ورودی موتور با نسبت مشخصی کاهش داده می شود و در نتیجه گشتاور در محور خروجی افزایش می یابد و در گیربکس های افزاینده این فرآیند عکس گیربکس های کاهنده است. گیربکس های کاهنده رایج تر از گیربکس های افزاینده بوده و در صنایع بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت گیربکس صنعتی
قیمت گیربکس صنعتی با توجه به مواردی مانند نوع گیربکس، مشخصات فنی آن، ابعاد و ظرفیت گشتاور گیربکس، برند تولید کننده و مواد اولیه به کار رفته در آن تغییر می کند. بدیهی است، انواع گیربکس صنعتی بزرگ یا اصطلاحاً سنگین، قیمت بالاتری نسبت به گیربکس صنعتی کوچک دارند. همچنین محصولات برندهای معتبر تولید کننده گیربکس که اغلب شامل تولید کنندگان گیربکس اروپایی می شود، قیمت بیشتری نسبت به گیربکس چینی یا ایرانی دارند. از این موارد که بگذریم، قیمت گیربکس صنعتی بر حسب نوع دنده های آن نیز تغییر می کند. گیربکس های هلیکال و خورشیدی راندمان بالاتری نسبت به گیربکس حلزونی دارند، بنابراین قیمت این گیربکس ها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین معمولا قیمت گیربکس صنعتی کوچک از گیربکس هایی که ابعاد بزرگتری دارند کمتر خواهد بود. برای آگاهی از قیمت گیربکس صنعتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع گیربکس صنعتی

خرید گیربکس صنعتی
وقتی صحبت از خرید گیربکس صنعتی می شود فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت تا بهترین گیربکس صنعتی را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. از آن جایی که وظیفه اصلی گیربکس انتقال نیرو و گشتاور الکتروموتور است، ابتدا باید ویژگی ها و مشخصاتی که مرتبط با موتور هستند را بررسی کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به:

سایز گیربکس
توان و سرعت ورودی گیربکس
نسبت دنده
دور خروجی گیربکس
نحوه اتصال گیربکس به موتور (کوپل مستقیم، کوپلینگ، کلاچ، تسمه و پولی، فلنج و ...)
آرایش محورها
همچنین پیش از خرید گیربکس صنعتی باید نیازهای مورد انتظار از گیربکس و همچنین شرایط محیط کار آن را به دقت سنجیده و با مشخصات گیربکس انطباق دهید. از جمله این ویژگی های می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بار محوری و شعاعی قابل تحمل گیربکس
طریقه نصب گیربکس صنعتی
ابعاد و وزن گیربکس
مدت زمان کارکرد مداوم گیربکس صنعتی
دمای محیط کار و شرایط آب و هوایی
الزامات تعمیر و نگهداری مانند روغنکاری و ...
با بررسی این موارد، می توانید با دید کامل تر و بهتری به انتخاب گیربکس صنعتی بپردازید ولی با این حال، پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید گیربکس صنعتی با یک کارشناس در این زمینه مشورت نمایید تا تمامی موارد مورد نیاز را بررسی نمایید. اما یکی از مهم ترین معیارهای هر فردی برای خرید گیربکس صنعتی، قیمت محصول است؛ به همین علت در بخش بعدی به مقایسه هزینه و قیمت انواع گیربکس ها می پردازیم.

فروش گیربکس صنعتی
بیشتر تولید کنندگان گیربکس صنعتی، برای رفاه بیشتر مشتریان، خدماتی مانند گارانتی تعویض، تعمیر یا تأمین قطعات در نظر گرفته اند اما شرط استفاده از این خدمات این است که گیربکس از نماینده فروش گیربکس صنعتی خریداری شده باشد. خوشبختانه وبسایت کالا صنعتی موفق به کسب نمایندگی رسمی یا عاملیت فروش اکثر برندهای معتبر ایرانی و خارجی شده است و آماده فروش گیربکس صنعتی در انواع مختلف و برندهای معتبر بازار به شما عزیزان می باشد. همچنین کارشناسان فروش این وبسایت در هر مرحله از انتخاب، خرید، نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری گیربکس صنعتی همراه شما عزیزان هستند و می توانید از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

انواع گیربکس صنعتی
گیربکس های صنعتی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. اما مهم ترین قسمت یک گیربکس صنعتی، چرخ دنده های آن است؛ اصلی ترین روش دسته بندی گیربکس ها، بر اساس نوع دنده های آن ها بوده و بر این اساس تمام مشخصات فنی گیربکس مانند نسبت دنده، گشتاور، سرعت، تحمل بار، راندمان و حتی میزان صدا و لرزش آن ها در حین کار نیز تغییر می کند. کلی ترین دسته بندی گیربکس های صنعتی به صورت زیر می باشد:

گیربکس افزاینده

این گیربکس ها همانطور که از نام آن پیداست، دور ورودی به گیربکس را افزایش می دهد. از گیربکس افزاینده در صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی مثل توربین باد استفاده زیادی می شود. گیربکس افزاینده عموما به صورت سفارشی ساخته می شود و به صورت موجودی در انبار موجود نمی باشد.

گیربکس کاهنده

این نوع گیربکس ها که در بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ و حتی دستگاه های خانگی کاربرد دارد، با کاهش دور ورودی به گیربکس و تحویل آن در قسمت خروجی باعث افزایش گشتاور شده و تجهیز مصرف کننده را به چرخش در می آورد. گیربکس صنعتی کاهنده بسیار پر مصرف بوده و سهم بزرگی از تولیدات کارخانجات گیربکس سازی را به خود اختصاص داده است. با توجه به اهمیت و گستره وسیع استفاده گیربکس صنعتی کاهنده به معرفی انواع گیربکس کاهنده می پردازیم.

انواع گیربکس صنعتی کاهنده :

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال
گیربکس خورشیدی
گیربکس سایکلو
گیربکس حلزونی
گیربکس حلزونی بر خلاف گیربکس های قبلی از یک ماردون و یک چرخ دنده حلزونی استفاده می نماید اصلی ترین مزایای این گیربکس صنعتی اندازه کوچک، عدم برگشت پذیری و نصب در جهت های مختلف است اما با این وجود، این گیربکس ها معایبی نیز دارند، از جمله راندمان پایین تر، اصطکاک و اتلاف انرژی بیشتر و سایش بیشتر دنده ها و عمر کاری پایین تری نسبت به سایر گیربکس های صنعتی دارد. گیربکس حلزونی از یک دنده ماردون فولادی به عنوان ورودی و یک دنده حلزونی برنجی (آلیاژ فسفر-برنز) که شافت خروجی به آن متصل می شود، تشکیل شده و جهت انتقال قدرت را 90 درجه تغییر می دهد. این گیربکس ها به گیربکس 90 درجه نیز شناخته می شود.

گیربکس هلیکال
گیربکس هلیکال از دو یا چند چرخ دنده هلیکال تشکیل شده است؛ دندانه های این چرخ دنده ها به صورت زاویه دار با محور اصلی چرخ دنده بریده شده و شکل مارپیچ دارند. طراحی خاص این دنده ها امکان انتقال کارآمد و نرم تر نیرو و همچنین کاهش صدا و لرزش این گیربکس صنعتی را در مقایسه با سایر دنده ها فراهم می نماید.
از جمله مزایای گیربکس هلیکال می توان به راندمان بالا، اتلاف انرژی کم تر، صدا و لرزش کم تر و همچنین افزایش ظرفیت بار و گشتاور اشاره نمود. گیربکس های هلیکال، خود به چند دسته تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

گیربکس هلیکال شافت مستقیم : محور ورودی و خروجی گیربکس در یک راستا قرار دارد.
گیربکس بول هلیکال یا کرانویل پینیون : از دنده های مخروطی BEVEL ساخته می شود و تغییر زاویه 90 درجه در جهت خروجی نسبت به جهت ورودی ایجاد می کند.
گیربکس هلیکال آویز یا شافت موازی: محور ورودی و خروجی به صورت موازی با هم قرار دارد.
گیربکس هلیکال سه یا چهار محور یا گیربکس قورباغه ای
هلیکال شافت موازی و شافت متعامد: معمولا گیربکس های هلیکال سنگین کار که بعضا تحت عنوان گیربکس صنعتی شناخته می شود، با نام شافت موازی و شافت متعامد (بستگی به جهت خروجی گیربکس دارد) بین صنعتگران نامیده می شود.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات این گیربکس ها و دریافت لیست قیمت گیربکس هلیکال از منوی وبسایت کالا صنعتی، گیربکس مدنظر را انتخاب نمایید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

گیربکس هلیکال یکی از انواع گیربکس صنعتی

گیربکس خورشیدی
چرخ دنده های گیربکس خورشیدی با پیکربندی مخصوصی درون این گیربکس قرار گرفته اند و نسبت های سرعت و گشتاور خاصی را ارائه می دهند. با توجه به طراحی خاص دنده ها و نحوه قرار گرفتن آن ها در این گیربکس صنعتی، امکان دستیابی به گشتاور خروجی بالا در یک طراحی فشرده وجود دارد. همچنین با تغییر تعداد یا اندازه دندانه ها می توان به نسبت های مختلف سرعت دست یافت که انعطاف پذیری گیربکس خورشیدی را برای کاربردهای مختلف صنعتی که نیاز به دقت بالایی دارند، بیشتر می کند. برای اطلاع از قیمت گیربکس خورشیدی با کارشناسان ما در تماس باشید.

گیربکس خورشیدی

گیربکس سایکلو
این نوع گیربکس که عمر اختراع بسیار کمتری نسبت به سایر انواع گیربکس صنعتی دارد، فاقد هرگونه چرخ دنده بوده و با یک مکانیزم انعطاف پذیر و خارج از مرکز (Eccentric and Flexible) کار می کند. شوک پذیری بسیار بالا مهمترین ویژگی طراحی گیربکس سایکلو بوده و باعث شده برای مصارف با شوگ ناگهانی بالا مثل دستگاه های حفاری مناسب باشد.

اجزای گیربکس صنعتی
در بیشتر مواقع گیربکس های صنعتی دارای قطعات و اجزای یکسانی هستند. برخی از قطعات متناسب با کاربری و نوع صنعت می تواند متغیر باشد. نوع نیروهای ورودی و خروجی گیربکس یکی از موارد تعیین کننده در نوع اجزا و قطعات داخلی گیربکس است.

بلبرینگ: یکی از اجزا اصلی هر گیربکسی بلبرینگ های متصل به آن است. متناسب با نیاز گیربکس می توان از بلبرینگ یا رولبرینگ استفاده کرد. بلبرینگ ها در دو سمت ورودی و خروجی گیربکس قرار می گیرند و موجب انتقال هر چه بهتر نیروها می شوند.
شفت های ورودی و خروجی: شفت ها یا محورهای ورودی و خروجی یکی دیگر از اصلی ترین قطعات داخل گیربکس است. شفت های ورودی گیربکس وظیفه انتقال نیرو و توان را به چرخ دنده ها دارند. این نیرو و توان از چرخ دنده ها به سمت شفت خروجی منتقل می شود.
پوسته گیربکس: پوسته بیرونی گیربکس معمولا طوری طراحی می شوند که در برابر ضربات و ارتعاشات مقاومت خوبی نشان می دهند. این تجهیزات معمولا از جنس چدن است. تمامی تجهیزات داخلی گیربکس در درون پوسته گیربکس قرار دارند.
کاسه نمد: کاسه نمد ها از جمله قطعات داخلی گیربکس ها است که وظیفه محافظت از گیربکس در برابر عوامل خارجی مانند گرد و خاک و رطوبت را دارند. کاسه نمد ها هم متناسب با نوع گیربکس و شرایط محیطی در جنس های مختلفی نصب می شود.
چرخ دنده ها: اثر گذارترین و مهمترین قطعات داخلی گیربکس ها چرخ دنده ها است. چرخ دنده های مختلفی قابلیت نصب بر روی گیربکس ها را دارند. دندانه های چرخ دنده می تواند به صورت مستقیم یا مارپیچ قرار بگیرد. به عنوان مثال چرخ دنده های مارپیچ سطح تماس بیشتری را در هنگام چرخش ایجاد می کنند که می تواند باعث افزایش بازدهی و عملکرد نرم تر چرخ دنده نسبت به چرخ دنده های دندانه صاف شود.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/97/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

بازدید : 2
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 21:42

الکتروموتور ترمزدار در واقع همان الکتروموتورهای عادی هستند که به یک سیستم ترمز مجهز شده‌اند؛ این سیستم ترمز امکان توقف سریع و ایمن الکتروموتور را فراهم می‌کند و از حرکت مجدد موتور پس از خاموش شدن جلوگیری می‌کند. هدف اصلی موتور ترمزدار، توقف سریع و ایمن بار چرخشی موتور، کنترل دقیق گشتاور توقف و کاهش استهلاک است. از این موتورها در صنایع مختلفی استفاده می‌شود، قبل از پرداختن به انواع کاربرد الکتروموتور ترمزدار در صنایع مختلف، خوب است با مفهوم ترمز الکتروموتور و نحوه‌ی عملکرد آن آشنا شوید و در ادامه به نکات مهم هنگام خرید و قیمت موتور الکتریکی ترمزدار می‌پردازیم.

الکتروموتور ترمزدار فابریکی

ترمز موتور الکتریکی چیست؟
ترمز موتور الکتریکی تجهیزی است که از جریان الکتریکی برای متوقف کردن یا کند کردن حرکت شفت الکتروموتور استفاده می‌کند. ترمز از اصطکاک بین دو سطح برای توقف و نگه داشتن بار استفاده می‌کند. این مسئله مهم است که مطمئن شوید که ترمز دارای گشتاور کافی برای توقف در مدت زمان تعیین شده است. این قابلیت که می‌توان توقف و استارت موتور ترمزدار را در زمان مد نظر تعیین کرد این مدل الکتروموتور را تبدیل به یک الکتروموتور پرکاربرد کرده است. الکتروموتور ترمزدار، دینام کلاچ دار یا موتور کلاچ دار نیز نامیده می‌شود.

کاربرد الکتروموتور ترمزدار
پرمصرف ترین مدل الکتروموتور ترمزدار از نوع موتور سه فاز دارای ترمز بوده که کاربرد آنها در مواردی از قبیل:

بالابرها
الکتروموتور گیربکس دار
توربین بادی
صنایع غذایی
آسانسور
تاور کلایمرها
انواع جرثقیل وینچی
نوار نقاله‌های انتقال مواد تحت زاویه
دستگاه بسته بندی و شیرینگ
ویژگی های الکتروموتور های ترمز دار
موتورهای ترمزدار ویژگی های زیادی دارند، که در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

امکان استفاده همراه با اینورتر در همه مدل‌ها
هم تک سرعته و هم دو سرعته شان موجود است.
فن خنک‌کننده کاملا محصور (TEFC)است.
ابعاد و اندازه‌های استاندارد بر اساس استاندارد IEC است.
امکان کار به صورت پیوسته
طراحی کاملا مهندسی شده
دارای دیسک های ترمز بزرگی هستند که برای ترمز هایی با گشتاور بالا یا مدت طولانی مناسب هستند که باعث کاهش خرابی می شوند.
امکان آزاد کردن ترمز به صورت دستی
می توان به صورت دقیق گشتاور ترمز را تنظیم کرد.
عملکردشان بسیار سریع است.
دارای جعبه ترمینال مشترک و یا به صورت جداگانه هستند.
روتور اینرسی بسیار کمی دارد
می توان به صورت دستی شافت با آلن کلیدی چرخاند
امکان نصب از پایه و یا فلنج کوچک (B14) یا بزرگ (B5)است.
می توان طول شافت را تنظیم کرد.
ترمز الکتروموتور چگونه عمل می کند؟
یک دیسک که به محور موتور متصل است بین دو صفحه فلزی محبوس شده است. یکی ثابت است و دیگری تحت فشار فنر به صورت محوری حرکت می‌کند. قسمت مگنت زمانی که منبع تغذیه موتور بر روی فشرده سازی فنر و آزادسازی فشار روی صفحات سوییچ می‌کند، از نظر مغناطیسی تقویت می‌شود. این مسئله باعث شده تا شفت به صورت آزادانه بچرخد.

ترمز الکترموتور

هنگامی که عمل ترمزگیری انجام می‌شود، یعنی فنرها آزاد می‌شوند، دوباره فشار به صفحات فلزی که روی دیسک عمل می‌کنند وارد می‌شود.

ترمز الکتروموتور

انواع ترمزهای الکتروموتور
ترمز موتورهای الکتریکی انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

ترمز مکانیکی
ترمز به وسیله اینورتر
ترمز DC
ترمز AC
ترمز سه فاز
ترمزهای تکفاز یا پیوندی
ترمز های مکانیکی
عملکرد این نوع از الکتروموتورها به صورت الکترومکانیکی است، این نوع از ترمزهای از دو دیسک درست شده اند که يکی ثابت و ديگری متصل به شفت اصلی الکتروموتور است. ديسک هایی که در اين نوع از ترمز ها به وسيله لنت و فنر به هم متصل شده اند در لحظه اتصال جريان برق به موتور، به وسیله ی يک آهن ربای که مدار استاتور موازی قرار گرفته ان اتصال جدا شده و باعث چرخیدن دوباره شفت روتور می شود. مواردی که از این الکتروموتورهای استفاده می شوند عبارت اند از: آسانسور ها ، بالابر های نفربر و کليه دستگاه هايی که نياز به توقف در زير بار دارند.

ترمزهای به وسیله اینورتر
این نوع از ترمز ها امن ترین و یکی از بهترین نوع های ترمز هاست که نسبت به استانداردهای موجود بهترین نوع هستند. ویژگی این نوع از الکتروموتورها این است راه اندازی پله ای موتور دارند و با تجهیزاتی که دارند می توانند توسط انسان برنامه پذیر باشند.

ترمز های جریان مستقیم DC
این نوع از ترمز ها به صورت لحظه ای باعث توقف شدن الکتروموتور می شوند اما ویژگی این نوع از الکتروموتور ها این است که مدار اتصالشان تا چند ثانیه پس از توقف در مدار باقی می مانند و به همین دلیل است که این نوع از ترمز ها در گیربکس شافت مستقیم استفاده نگردد بهتر است چون در هنگام قطع اتصال جریان بخاطر فشاری که وجود دارد شروع به چرخیدن می کنند.

ترمز جریان معکوس
روش کارکرد این نوع از ترمز ها به این صورت است که با ایجاد کردن نیرویی خلاف جهت چرخش الکتروموتور باعث متوقف شدن الکتروموتور می شود اما باید این نکته رو توجه داشت که اگر این نیرو متوقف نگردد الکتروموتور در جهت عکس شروع به دوران می کند.

الکتروموتور ترمز دار سه فاز
این نوع از الکتروموتور ها دارای ترمز های مغناطیسی هستند که دارای سرعت و امنیت بسیار خوبی می باشند. این نوع از الکتروموتور ها به علت استفاده از ترمز که باعث افزایش کارایی و دارا بودن طراحی دقیق ‌تر الکتروموتورهای پایه ‌دار ، پایه ‌ها با فریم الکتروموتور به صورت یکپارچه هستند و جداگانه به فریم متصل نگردیده اند که این اتصال یک پارچه باعث استحکام و پایداری بالای الکتروموتور می شود. این ویژگی در کاربردهایی از الکتروموتورهای ترمزدار که هنگام توقف و حرکت تنش بالایی دارند، بسیار اهمیت دارند.

نکات مهم در انتخاب ترمز الکتروموتور
مواردی که هنگام انتخاب ترمز الکتروموتور باید در نظر بگیرید:

سایز فریم
توان
دور در دقیقه (RPM)
سرعت چرخه و منبع تغذیه موجود نیز نقش مهمی در انتخاب ترمز الکتروموتور دارد. آخرین مورد اما نه کم اهمیت این است که ارگونومی مانند فضا، نصب، و دسترسی نیز باید در نظر گرفته شود.

معرفی برترین برندهای الکتروموتور ترمزدار
شرکت‌های بسیار معتبر انواع الکتروموتورهای ترمزدار را ارائه می‌کند که از این میان می‌توان به شرکت زیمنس، انواع الکتروموتور چینی، نظیر الکتروموتور کاجیلی ترمزدار، ABB، MGM، WEG و غیره اشاره‌ کنیم. تمامی شرکت‌های نام‌برده شده و محصولاتی که توسط این شرکت‌ها ارائه می‌ گردد دارای کیفیت و کارایی بسیار خوب بوده و هرکدام از این مدل‌ها دارای معایب و مزایایی است که بهتر است هر فرد با توجه به نیاز و فعالیت موردنظر خود به تهیه الکتروموتور ترمزدار بپردازد.

بهترین برندهای ترمز الکتروموتور
بهترین برندهای ترمز موتور که وبسایت کالا صنعتی آمادگی تأمین آن ها را دارد عبارتند از:

ترمز الکتروموتور زینلی (ZICO)
ترمز الکتروموتور EMF ترک
ترمز الکتروموتور Dereli ترک
ترمزهای اروپایی
الکتروموتور ترمزدار موتوژن
شرکت موتوژن یکی از تولید کنندگان برتر الکتروموتور ایرانی است و به دلیل کیفیت بالای محصولات و خدمات پس از فروش این شرکت، بسیاری از صنایع و کاربردهای صنعتی از موتورهای این شرکت استفاده می کنند. در کاربردهایی که نیاز به توقف سریع و بلافاصله موتور پس از خاموش شدن دارند، باید از ترمز الکتروموتور استفاده شود. وبسایت کالا صنعتی به عنوان نماینده رسمی الکتروموتور موتوژن، امکان تامین این الکتروموتورها را با انواع ترمزهای مغناطیسی دارد؛ در صورت تمایل می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و الکتروموتور و ترمز مورد نظر را سفارش دهید.

نصب ترمز روی الکتروموتور
نصب ترمز روی الکتروموتور نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد و مراحل انجام آن به شرح زیر است:

ابتدا درب باد انتهای موتور باز می شود.
پروانه از موتور جدا می شود.
شفت موتور اضافه می شود.
ترمز نصب می گردد.
پروانه مجددا نصب و در محل خود قرار می‌گیرد.
با توجه به اضافه شدن ترمز و شفت، باید درب باد جدید روی موتور نصب شود.
ساده ترین راه نصب ترمز روی الکتروموتور مراجعه به افراد متخصص یا راهنمایی گرفتن از آنها است؛ مجموعه کالا صنعتی آماده ارائه خدماتی مانند تأمین و نصب انواع ترمز روی الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز است.

خرید الکتروموتور ترمزدار
هنگام خرید الکتروموتور ترمز دار، حتماً به نوع ترمز، ظرفیت و برند آن توجه کنید؛ ترمزهایی که روی الکتروموتور نصب می شوند از نوع مغناطیسی هستند. ترمزهای مغناطیسی از سیم پیچ، هاب و آرمیچر تشکیل شده است و با فعال شدن ترمز، نیروی مغناطیسی آرمیچر را به سمت آهنربا کشیده و در اثر اصطکاک این دو قطعه، موتور متوقف می شود.

ترمز کفشکی، نوع دیگری از سیستم ترمزگیری موتورها است که روی تجهیزات مرتبط با موتور مانند کوپلینگ اثر می گذارد. این ترمز دارای دو کفشک و یک موتور خاص است که در هنگام فعال سازی، کوپلینگ موتور را به وسیله کفشک ها قفل می کند؛ ترمزهای کفشکی برای کاربردهای سنگین که نیاز به ایمنی بالایی دارند (مانند موتور گیربکس آسانسور)، استفاده می شوند. با خرید الکتروموتور ترمزدار از کالاصنعتی، می توانید الکتروموتور و ترمز را از بهترین برندهای داخلی، ترک یا اروپایی سفارش داده و به صورت نصب شده روی موتور تحویل بگیرید.

نصب ترمز روی الکتروموتور
نصب ترمز روی الکتروموتور نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد و مراحل انجام آن به شرح زیر است:

ابتدا درب باد انتهای موتور باز می شود.
پروانه از موتور جدا می شود.
شفت موتور اضافه می شود.
ترمز نصب می گردد.
پروانه مجددا نصب و در محل خود قرار می گیرد.
با توجه به اضافه شدن ترمز و شفت، باید درب باد جدید روی موتور نصب شود.
ساده ترین راه نصب ترمز روی الکتروموتور مراجعه به افراد متخصص یا راهنمایی گرفتن از آن ها است؛ مجموعه کالا صنعتی آماده ارائه خدماتی مانند تأمین و نصب انواع ترمز روی الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز است.

قیمت الکتروموتور ترمزدار
قیمت الکتروموتور ترمزدار به عوامل مختلفی مانند نوع الکتروموتور، نوع ترمز، ظرفیت ترمز و برند ترمز بستگی دارد. در مجموع قیمت الکتروموتور ترمزدار نسبت به الکتروموتور ساده بیشتر است؛ این افزایش قیمت به دلیل هزینه های خرید، نصب و نگهداری ترمز است. عوامل مؤثر در قیمت الکتروموتور ترمزدار عبارتند از:

نوع الکتروموتور: موتورهای تک فاز معمولاً گرانتر از الکتروموتور سه فاز هستند.
نوع ترمز: ترمزهای مغناطیسی انواع مختلفی مانند تک فاز، سه فاز، تک لنت و دو لنت دارند؛ ترمزهای تک لنت بیشتر برای موتورهای توان پایین و پوسته آلومینیومی استفاده شده و ترمزهای دو لنت، برای موتورهای چدنی با توان بالا بکار می روند.
ظرفیت ترمز: هرچه ظرفیت ترمز بیشتر باشد، قیمت الکتروموتور نیز بیشتر می شود.
برند: شرکت های مختلف ایرانی، ترک، اروپایی و چینی در حال تولید و عرضه ترمز الکتروموتور هستند؛ مسلماً قیمت محصولات برندهای معتبر و شناخته شده، بیشتر از محصولات مشابه خواهد بود.
برای اطلاع از قیمت الکتروموتور ترمزدار با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید.

کالاصنعتی

بازدید : 2
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 17:43

شرکت فن آوران تهویه پیام یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده انواع هواکش های صنعتی در ایران است. این شرکت هواکش های خود را تحت لیسانس آلمان مونتاژ کرده و هواکش زیلابگ دارای استاندارد های جهانی است. هواکش زیلابگ صنعتی دارای انواع متفاوتی است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است تمامی هواکش های زیلابگ دارای 24 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است. شما می توانید برای خرید انواع هواکش های زیلابگ با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید.

خرید فن زیلابگ (راهنمای انتخاب و خرید)
برای خرید هواکش زیلابگ باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. مهم ترین فاکتور هایی که هنگام خرید هواکش اهمیت دارند، عبارت اند از:

نوع و مدل هواکش: اصلی ترین نکته هنگام خرید هواکش دمنده این است که هواکش برای چه محیطی قرار است استفاده شود؟ محیط خانگی است یا صنعتی؟ مدل هواکش باید مطابق با محیط باشد.
مشخصات فنی: بعد از مشخص شدن محیط، باید بدانید هواکش چه میزان هوایی را قرار است جا به جا کند تا ظرفیت و قدرت مناسبی انتخاب شود.
سطح صدا: این مورد به ویژه هنگام خرید هواکش های خانگی مورد توجه است. هواکش های خانگی دمنده کمترین سر و صدا را دارند.
گارانتی: یکی از مواردی که هنگام خرید هواکش دمنده بسیار مورد توجه است، گارانتی محصول است. تمامی هواکش های دمنده دارای 18 ماه گارانتی می باشند.
نصب آسان: هنگام خرید هواکش دمنده، همراه با گارانتی یک دفترچه راهنمای نصب آسان هواکش ارسال می شود که به شما کمک می‌کند بتوانید به راحتی هواکش را نصب کنید.
برای خرید انواع هواکش های دمنده می توانید به محصول مورد نظر در سایت کالا صنعتی مراجعه کنید و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید.
نمایندگی هواکش فن زیلابگ
کالا صنعتی به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین مفتخر است به عنوان نماینده رسمی برند فن زیلابگ فعالیت کند. نمایندگی زیلابگ علاوه بر فروش انواع مختلف هواکش و فن، تمام خدمات مرتبط با این دستگاه ها را مانند مشاوره فنی رایگان در هنگام خرید، گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه میدهد. کالا صنعتی به عنوان نمایندگی هواکش زیلابگ موظف است کیفیت، اصالت کالا را تضمین کند. همچنین با ارائه قیمت بروز انواع فن زیلابگ به مشتری در هنگام انتخاب و خرید محصول کمک کند. همچنین نماینده برند زیلابگ در تهران و ایران با ایفای نقش ارتباطی میان تولید کنندگان و مشتریان و حذف واسطه ها به مشتریان خدمات میدهد.

انواع فن زیلابگ
برند زیلابگهواکش های خود را در 4 نوع تولید و به مشتریان خود ارائه می دهد. انواع هواکش زیلابگ عبارت اند از:

فن آکسیال زیلاگ
فن سانتریفیوژ زیلابگ
هواکش مرغداری و گلخانه ای زیلابگ
هواکش سقفی زیلابگ
هواکش آکسیال زیلابگ
شرکت زیلابگ هواکش های آکسیال خود را با توجه به جنس پروانه، به دسته پروانه فولادی ST37، پروانه آلومینومی و پروانه پلاستیک تقسیم کرده است. هواکش آکسیال زیلابگ با توجه به قدرت، اندازه، سایز و میزان هوادهی دارای انواع متفاوتی هستند که به صورت صنعتی و تاسیساتی(هواکش های سردخانه های) تولید می شوند. هواکش آکسیال زیلابگ در دو نوع دمنده و مکنده تولید می شود.

هواکش آکسیال زیلابگ پروانه آلومینیومی
همانطور که از نام این سری از هواکش های زیلابگ مشخص است، پروانه آن ها آلومینیومی می باشد. این هواکش ها جریان هوای مارپیچی را به جریان هوای مستقیم تبدیل کرده و پرتاب و بازده جریان هوا را افزایش می دهند. مشخصات این فن زیلابگ را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش آکسیال پروانه آلومینیوم

فن آکسیال زیلابگ پروانه پلاستیکی
این سری از هواکش های زیلابگ دارای پروانه از جنس پلاستیک هستند. هواکش پروانه پلاستیک زیلابگ در ابعاد 300 تا 500 میلیمتر تولید می شوند. سایر مشخصات این سری از هواکش های زیلابگ در تصویر زیر آورده شده است.

هواکش آکسیال زیلابگ پروانه پلاستسکی

هواکش آکسیال زیلابگ پروانه فولادی ST37
هواکش پروانه فولادی ST37 زیلابگ، پرکاربردترین نوع هواکش های زیلابگ می باشد. این فن زیلابگ به صورت دمنده و مکنده تولید می شود که سری مکنده آن بدون قاب است.

فن زیلابگ پروانه فولادی st37

هواکش سانتریفیوژ زیلابگ
هواکش سانتریفیوژ زیلابگ دارای پروانه های از جنس پلاستیک فشرده می باشد. این فن زیلابگ می تواند تغییرات دمایی 35- تا 80+ درجه را تحمل کند. برای کاهش صدا شکل تیغه های آن به صورت سه بعدی است. طراحی خاص این نوع فن زیلابگ امکان استفاده در فضاهای کوچک را میسر کرده است. راندمان آن بالای هفتاد درصد است. فن سانتریفیوژ در دو نوع فوروارد و بکوارد است. هواکش سانتریفیوژ زیلابگ به دسته متفاوتی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

هواکش زیلابگ سانتریفیوژ بکوادر
هواکش سانتریفیوژ فوروارد یک طرف مکش
هواکش سانتریفیوژ فوروارد دو طرف مکش
هواکش سانتریفیوژ بین کانالی (داکت فن)
هواکش سانتریفیوژ استوانه ای
هواکش سانتریفیوژ زیلابگ بکوارد
همانطور که از نام این سری فن زیلابگ مشخص است، هواکش بکوارد دارای پروانه های رو به عقب هستند. پروانه بکوارد این اجازه را میدهد حجم هوای بیشتری را نسبت به هواکش فوروارد جا به جا کند. سایر مشخصات هواکش بکوارد زیلابگ را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش سانتریفیوژ زیلابگ پروانه بکوارد

هواکش سانترفیوژ زیلابگ فورواد یک طرف مکش
در این سری فن زیلابگ اتصال موتور به به پروانه به صورت مستقیم است. همانطور که از نام آن ها پیدا است، پروانه هواکش به صورت رو به جلو است و می تواند جریان هوای با فشار بیشتری را ایجاد کند. مشخصات هواکش فوروراد یک طرف مکش زیلابگ در تصویر زیر نشان داده شده است.

هواکش سانتریفیوژ زیلابگ پروانه فوروارد(یک طرف مکش)

هواکش سانترفیوژ زیلابگ فورواد دو طرف مکش
خصوصیات این فن زیلابگ مانند سری یک طرف مکش می باشد. پروانه آن ها رو به جلو و دو طرفه است. مشخصات کلی هواکش فوروارد دو طرف مکش را در شکل زیر مشاهده می کنید.

هواکش سانتریفیوژ زیلابگ پروانه فوروارد (دوطرف مکش)

داکت فن زیلابگ
این سری از فن زیلابگ را می توان در فضاهای محدود یا بین کانال را نصب کرد. پروانه داکت فن زیلابگ بکوارد است و با نام هواکش بین کانالی نیز شناخته می شوند. این هواکش ها طول عمر و راندمان بالایی دارند.

داکت فن زیلابگ

هواکش سانترفیوژ زیلابگ استوانه ای
هواکش استوانه ای زیلابگ از سری هواکش های فوروارد می باشد. این سری از هواکش زیلابگ با نام فن تانژانت یا فن جریان متقابل نیز شناخته می شوند. همانظور که گفته شد هواکش استوانه ای زیلابگ پروانه رو به جلو دارد و جریان هوای با فشار زیاد تولید می کند.

هواکش سانتریفوژ زیلابگ سری استوانه ای

قطعه

هواکش مرغداری و گلخانه ای زیلابگ

هواکش سقفی زیلابگ
این نوع هواکش زیلابگ نوعی از هواکش سانتریفیوژ است که به عنوان هواکش مکنده صنعتی در صنعت ما مورد استفاده قرار می گیرد این نوع هواکش راندمان پایین تری در فشار بالا نسبت به هواکش سانتریفیوژ یوتیلیتی برخوردار است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/805/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%B2%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%A8%DA%AF-zilabeg

بازدید : 2
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 7:38

بلبرینگ شیار عمیق، یکی از انواع یاتاقان های غلتشی می باشد که با توجه به طراحی و ساختارشان، بیشترین کاربرد را در صنعت دارند. این بلبرینگ ها ظاهری ساده و شیاری عمیق دایره ای شکل دارد این شیار ها با ساچمه های درشت و گرد پر میشوند و میتوانند در یک ردیف یا دو ردیف جا بگیرند و به چرخش ادامه دهند. بلبرینگ شیار عمیق در مقایسه با بلبرینگ های شیار سطحی قادر ب تحمل فشار و بار زیاد تری هستند؛ همچنین قابلیت تحمل بار شعاعی زیاد و قابلیت تحمل بار محوری کمتر از محدوده شعاعی را از هر دو طرف را دارند.

خرید بلبرینگ شیار عمیق (راهنمای انتخاب و خرید)
هنگام خرید بلبرینگ شیار عمیق باید بدانید بلبرینگ شما چه بلبرینگی است. راحت ترین روش خرید بلبرینگ دانستن کد بلبرینگ است. تمامی بلبرینگ ها دارای کد خاصی هستند که معمولا روی خود بلبرینگ نوشته می شود. شما با دادن شماره فنی بلبرینگ به فروشنده به راحت ترین روش میتوانید بلبرینگ خود را خریداری کنید. در صورتی که شماره فنی بلبرینگ را ندارید می توانید با اندازه گیری قطر داخلی، خارجی و ارتفاع بلبرینگ خرید خود را انجام دهید. شما میتوانید برای خرید بلبرینگ اطلاعات بلبرینگ را برای کارشناسان فروش ما در کالا صنعتی ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنند. باید توجه داشته باشید که هنگام خرید بلبرینگ ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید که در ادامه به بررسی دو مورد از اساسی ترین مشکلات مشتریان میپردازیم:

کد فنی بلبرینگ
بلبرینگ های شیار عمیق همگی با عدد 6 شروع می شوند و به این بلبرینگ ها، بلبرینگ های سری شش هزاری نیز گفته می شود. همانطور که گفته شد بلبرینگ شیار عمیق با قفسه های متفاوت و به صورت باز یا آب بندی شده تولید می شود. نوع قفسه و آب بند با پسوند در کد فنی مشخص می شود پس هنگام خرید باید کد فنی به صورت کامل و با تمامی پسوند ها اعلام بیان شود.

برند و اصالت بلبرینگ
مهم ترین نکته و دغدغه اکثر خریداران اصالت بلبرینگ است. متاسفانه در بازار ایران بلبرینگ های تقلبی بسیار زیاد شده است و مشتریان ترس خرید از کالای تقلبی دارند. راه های زیادی هست برای تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی که نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد ولی بهترین راه برای خرید بلبرینگ اصل، خرید از فروشنگان معتبر است. ما در کالا صنعتی انواع بلبرینگ ها را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می دهیم.

انواع بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیارعمیق به طور کلی به دو دسته بلبرینگ تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می شود. همانطور که از نام آن ها پیدا است بلبرینگ تک ردیفه دارای یک ردیف عناصر غلتان می باشد در حالی که بلبرینگ دو ردیفه دارای دو ردیف از عناصر غلتان است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه بدنه فولاد ضد زنگ
بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگ شیارعمیق به طور کلی به دو دسته بلبرینگ تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می شود. همانطور که از نام آن ها پیدا است بلبرینگ تک ردیفه دارای یک ردیف عناصر غلتان می باشد در حالی که بلبرینگ دو ردیفه دارای دو ردیف از عناصر غلتان است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه همه کار هستند و بیشترین کاربرد را بین تمامی بلبرینگ ها دارند. این بلبرینگ غیر قابل تفکیک، مناسب برای سرعت های بالا و قوی در عملکرد هستند و به نگهداری کمی نیاز دارند. مسیر شیار های عمیق و انطباق نزدیک بین مسیر شیار ها و توپ ها ، بلبرینگ شیار عمیق را قادر می سازد تا بارهای محوری را در هر دو جهت ، علاوه بر بارهای شعاعی، حتی در سرعت های بالا ، در خود جای دهند. بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه به صورت آب بند شده (فلزی و پلاستیکی) یا باز و با قفسه های متفاوت (فولادی، برنجی، فیبری) تولید می شوند.

قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ریدفه

با توجه به طراحی، سری، اندازه و کاربرد، قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه متفاوت است. قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه از سه متریال متفاوت فولادی، برنجی و فیبری (پلی آمید) تولید می شوند. هر کدام از این قفسه ها دارای کد اختصاصی هستند که در پسوند بلبرینگ نشان داده شده اند. اگر پسوند بلبرینگ بدون کد قفسه باشند به این معنا است که قفسه بلبرینگ از جنس فولادی است.

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگ شیارعمیق دو ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه مانند بلبرینگ های تک ردیفه هستند و در کاربردهایی که بلبرینگ های تک ردیفه نمیتوانند بار وارد شده را تحمل کنند، از این بلبرینگ ها استفاده می شود. این بلبرینگ می تواند بارهای محوری و بارهای شعاعی از هر دو طرف را تحمل کنند. این بلبرینگ ها با قفسه فیبری تولید می شوند.

قفسه بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه تنها با قفسه فیبری تولید می شوند. پسوند قفسه فیبری در کد فنی بلبرینگ TN9 است. باید به این مورد توجه کرد هنگامی که در دماهای بالا استفاده می شود، برخی از روان کننده ها می توانند تأثیر مخربی بر روی قفس بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه که پلی آمید است، داشته باشند.

برندهای بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق توسط کارخانه های مختلفی تولید می شوند که هر کدام دارای کیفیت متفاوتی است. به صورت کلی برند های بلبرینگ شیار عمیق به سه دسته اروپایی، ژاپنی و چینی تقسیم می شوند. بیشترین کیفیت را میان برند های بلبرینگ شیار عمیق، برند های اروپایی دارند و به طبع قیمت آن ها بیشتر است. از برند های مطرح اروپایی می توان به SKF و FAG اشاره کرد. پس از بلبرینگ های اروپایی، برند های ژاپنی کیفیت بالاتری دارند. بلبرینگ های ژاپنی نسبت به قیمتی که دارند، کیفیت مطلوبی را نیز ارائه می دهند. از برند های بلبرینگ شیار عمیق ژاپنی می توان به NACHI، NSK، NTN، KOYO اشاره کرد. در نهایت برای کاربردهایی که سنگین نیستند و به بلبرینگ فشار زیادی وارد نمی شود، بلبرینگ های چینی پیشنهاد می شود. بلبرینگ های چینی مقرون به صرفه هستند و برای کاربردهای سبک بسیار مناسب هستند. از برند های چینی می توان به DKFL و KG اشاره کرد. جهت دسترسی راحت به برندها به اول همین صحفه مراجعه کنید.

قیمت بلبرینگ شیار عمیق
قیمت بلبرینگ شیار عمیق به چندین عامل بستگی دارد که از جمله اصلی ترین موارد آن‌ عبارتند از:

ابعاد بلبرینگ: ابعاد بلبرینگ شیار عمیق، از جمله قطر داخلی، قطر خارجی و عرض، مستقیماً بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد. بلبرینگ‌های بزرگتر و با ابعاد بزرگتر معمولاً قیمت گران‌تری دارند.
کیفیت و نوع بلبرینگ: بلبرینگ‌های با کیفیت بالا و برندهای معتبر معمولا قیمت بالاتری دارند. نوع بلبرینگ نیز نقشی در قیمت آن ایفا می‌کند، زیرا برخی از بلبرینگ‌ها برای شرایط و کاربردهای خاص طراحی و ساخته می‌شوند و همچنین می‌توانند دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلفی باشند. در نتیجه قیمت بلبرینگ شیار عمیق بالاتر میرود.
ظرفیت باربری: بلبرینگ‌هایی که قادر به تحمل بارهای سنگین‌تر هستند و برای کاربردهای صنعتی و سنگین طراحی شده‌اند، معمولاً قیمت بیشتری دارند.
متریال: نوع مواد استفاده شده در ساخت بلبرینگ نقشی در قیمت آن دارد. بلبرینگ‌های ساخته شده با مواد با کیفیت و مقاوم معمولاً گران‌تر هستند.
کارکرد بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق همانطور که گفته شد از دو رینگ داخلی و خارجی، قفسه و عناصر غلتان تشکیل شده است. کارکرد بلبرینگ شیار عمیق به گونه ای است که رینگ داخلی به شفت و رینگ خارجی به بدنه دستگاه متصل می شود. با چرخش شفت، عناصر غلتان نیز میچرخند و باعث انتقال حرکت دوار با کمترین اصطکاک می شود. در برخی از کاربردها، کارکرد بلبرینگ شیار عمیق نیازمند این است که بلبرینگ متناسب با محیط باشد. به عنوان مثال در محیط های با گرد و غبار و مرطوب باید از بلبرینگ شیار عمیق با آب بند پلاستیکی استفاده کرد تا از ورود گرد و غبار و رطوبت به داخل بلبرینگ و آسیب رساندن به اجزا آن جلوگیری شود.

مشخصات فنی بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق همانطور که اشاره شد پرکاربردترین انواع یاتاقان های غلتشی هستند. بلبرینگ ها و رولبرینگ ها هر کدام دارای مشخصات و ویژگی های خاصی هستند. مشخصات بلبرینگ شیار عمیق به دلیل طراحی ساده، عملکرد مناسب و غیر قابل تفکیک، منجصر به فرد است. برخی از مشخصات بلبرینگ شیار عمیق عبارت اند از:

هم به صورت تک ردیفه و هم به صورت دو ردیفه تولید می شود.
کارکرد نرم
کیفیت بالا
تحمل سرعت های بالا
تحمل بارهای محوری و شعاعی از هر دو طرف
بلبرینگ شیار عمیق یکی از پر مصرف ترین بلبرینگ های موجود در صنایع
تحمل بار محوری و شعاعی
طراحی و تولید شیار و ساچمه به طور دقیق و تطابق کامل در حین کار
کاسه نمدهای فلزی یا پلاستیکی
مزایای بلبرینگ شیار عمیق
همانطور که گفته شد، بلبرینگ های شیار عمیق بیشترین کاربرد را دارند. همچنین این بلبرینگ ها مزیت های زیادی دارند که باعث شده تا این اندازه مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه به برخی از مزیت های بلبرینگ شیار عمیق اشاره شده است:

عمر طولانی
نیاز به روانکاری کم
قطعه ای ساده با قیمت اقتصادی
اصطکاک کم
عملکرد بدون صدا
ظرفیت تحمل بار محوری و شعاعی زیاد
کمپرسورها
توربین ها
همانطور که گفته شد کاربرد بلبرینگ شیار عمیق برای کاهش اصطکاک در شفت های دوار است که در تمامی دستگاه های گفته شده، بلبرینگ شیار عمیق کاربرد دارد.

معایب بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق در کنار مزایای متعددی که دارد، نسبت به سایر بلبرینگ ها، دارای معایبی نیز هست. برخی از معایت بلبرینگ شیار عمیق عبارت اند از:

فضای بیشتری اشغال می کند.
تحمل ضعیف بارهای ضربه ای
عدم تحمل بارهای محوری از هر دو طرف
صدای بیشتر نسبت به بلبرینگ های شیار عمیق
اجزای بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق به طور کلی از چندین قطعه تشکیل شده اند. این قطعات شامل رینگ داخلی، رینگ خارجی، عناصر غلتان، قفسه و آب بند هستند. رینگ داخلی، رینگ خارجی و عناصر غلتان در تمامی بلبرینگ های شیار عمیق یکی است ولی نوع قفسه و آب بند با توجه به نوع بلبرینگ متفاوت می باشد. در تصویر زیر اجزا بلبرینگ شیار عمیق را مشاهده می کنید.

اجزای بلبرینگ شیار عمیق

ساچمه
رینگ داخلی
رینگ خارجی
قفسه
آب بند (بعضی بلبرینگ ها دارای سیل یا آب بند هستند.)
کاربرد بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق پرمصرف ترین نوع بلبرینگ هستند و برای بسیاری از صنایع مختلف مناسب هستند. مطابق با این تطبیق پذیری در بسیاری از کاربرد های مختلف، آنها در طیف گسترده ای از طرح ها، انواع و اندازه ها در دسترس هستند. در اینجا نمونه ‌هایی از کاربرد هایی که در آنها می‌توان از بلبرینگ‌ های شیار عمیق استفاده کرد، آورده شده است:

موتورهای الکتریکی و ژنراتورها
کشاورزی
جابجایی مواد
گیربکس های صنعتی
پمپ های صنعتی
فن و هواکش های صنعتی
دو و سه چرخ
ماشین ها و کامیون های سبک

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1015/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82

بازدید : 7
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 23:28

نمایندگی گیربکس PGR به مانند بسیاری از نمایندگی های انواع گیربکس ترک، در ایران وجود دارد و کالا صنعتی همواره سعی دارد که از نمایندگی مجاز گیربکس PGR را تهیه و عرضه نماید. گیربکس PGR جزو انواع گیربکس با کیفیت ساخت ترکیه به شمار می رود. برای خرید گیربکس PGR اصلی با کارشناسان فروش در تماس باشید. در سایت کالا صنعتی شما میتوانید کاتالوگ گیربکس PGR به همراه راهنمای نصب و بسیاری مشخصات دیگر برای نصب گیربکس حلزونی را دریافت نمایید. در سایت کالا صنعتی سعی بر این است که قیمت به روز گیربکس PGR نمایش داده شود اما برای اطمینان از قیمت با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

نمایندگی گیربکس PGR
گیربکس صنعتی یا جعبه دنده قطعه ای مکانیکی است که جزو قطعات انتقال دهنده نیرو در دستگاه ها و ماشین آلات محسوب می شود. گیربکس توسط شرکت های مختلف در طیف وسیعی از مدل ها و برندها در بازارهای ملی و جهانی یافت می شود. یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید گیربکس، برند pgr می باشد که توسط یک شرکت در کشور ترکیه تولید و به بازارهای مختلف نظیر ایران عرضه می شود. گیربکس pgr به دلیل کیفیت مواد اولیه در تولید آن و نیز استحکام و طول عمر قطعات، تبدیل به برند پر تقاضا در بین برندهای موجود در بازار گیربکس صنعتی شده است.

گیربکس pgr

محصولات گیربکس شرکت PGR ترکیه، به دلیل در نظر گرفتن اصول و استانداردهای بین المللی در تولید قطعات گیربکس، به بازارهای اروپایی نیز صادر شده اند و طرفداران خاص خود را در این کشورها پیدا کرده اند. گیربکس های PGR در انواع ماشین آلات به کارگیری می شوند که از آن جمله می توان به استفاده آن ها در جرثقیل ها یا کرین ها، کانوایرها یا نوارهای نقاله، بالابرها در صنایع ساختمان سازی، اکسترودرها و میکسرها و ماشین آلات بافندگی در صنایع نساجی، دستگاه های برش و آماده سازی الوار در صنایع چوب و کاغذ، ماشین آلات میکسر و پرکن در صنایع تولیدات مواد غذایی و نوشیدنی ... اشاره کرد.

از آن جایی که گیربکس یک محصول پراستفاده در صنایع خودروسازی و نیز ساخت دیگر تجهیزات و ماشین آلات مکانیکی است، صنایع مختلف فعال در این حوزه نیاز زیادی به در اختیار داشتن این قطعه دارند. نمایندگی گیربکس PGR با تأمین و عرضه گیربکس های باکیفیت این برند، پاسخ گوی نیاز کارفرمایان گرامی خواهد بود. در رابطه با خرید گیربکس PGR باید گفت که می بایست گیربکسی انتخاب شود که برآورده کننده نیازهای انتقال نیرو در ماشین آلات باشد. در واقع بسته به قدرت و سرعت در انجام کار انتقال نیرو، می بایست مدل مناسب و بهینه را تهیه و در ساخت دستگاه ها به کارگیری نمود.

لوگو گیربکس pgr

چنانچه قصد خرید گیربکس PGR در تهران را دارید خوب است بدانید که فروش گیربکس PGR و امکان بهره گیری از مشاوره خرید، توسط کارشناسان و متخصصان فروش نمایندگی گیربکس PGR ترکیه برای خریداران گرامی فراهم شده است تا با بررسی کاتالوگ گیربکس pgr و مقایسه لیست قیمت گیربکس pgr مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین گیربکس برای نوع فعالیت و نوع محصولات تولیدی کارفرمایان تهیه شود. یکی از مدل های بسیار باکیفیت و کاربردی از برند گیربکس pgr ترکیه مدل PRMVPLUS از سری PRVPLUS است.

گیربکس PGR سری PRVPLUS مدل PMRVPLUS
گیربکس های سری PRV یا PMRV، گیربکس های حلزونی پی جی آر را شامل می شوند که در دو نوع کتابی و مکعبی با سایز یا تیپ های مختلف در بازارهای این قطعات موجود است. سایز 40، 50، 63، 90، 110 ، 130، 150 و ... نمونه ای از تیپ های گیربکس pgr حلزونی سری prv هستند. محدوده گشتاور خروجی گیربکس های کتابی سری prv یا pmrv پی جی آر در بازه 1.4 تا 3300 نیوتون در متر است. توان گیربکس های مکعبی این مدل نیز بین 0.06 تا 37 کیلووات می باشد و نسبت تبدیل آن ها از مقدار 5 تا 100 متغیر است.

گیربکس های حلزونی PGR ترکیه یا Worm Gearbox ها، در ساختار خود از چرخ دنده هایی بهره می برند که معمولاً از جنس برنج تولید و ریخته گری شده اند. همچنین یک ماردون از جنس فولاد که اصطلاحاً "سنگ خورده" شده است به عنوان دومین جزء مهم در ساختار گیربکس های حلزونی است. گیربکس های حلزونی به دلیل عملکرد نرم و قابلیت نصب در هشت حالت مختلف، به عنوان یکی از پرکاربردترین گیربکس ها در صنایعی نظیر بالابرها، کانوایرها و ماشین آلات انتقال دهنده مواد و قطعات کوچک مطرح شده اند. گیربکس های حلزونی پوسته ای از جنس چدن یا آلومینیوم دارند که انتخاب هر یک از آن ها بسته به محیط مورد استفاده دارد. اتصال در این گیربکس ها از نوع پایه دار، فلنجی یا هالو شافت است.

گیربکس pgr ترکیه

محصولات پیشنهادی: فروش گیربکس روسی
وظایف گیربکس PGR
در خودروها و ماشین آلات مکانیکی، لازم است تا گشتاوری که از طریق فعالیت موتور ایجاد می شود به درستی و به موقع به چرخ ها انتقال یابد. گیربکس PGR وظیفه دارد تا انتقال گشتاور تولید شده به چرخ ها را به درستی کنترل و تنظیم کند. گیربکس ضمن مدیریت انتقال نیرو در ماشین آلات، مسئولیت های دیگری نظیر کنترل خودرو در سراشیبی ها و جلوگیری از سرعت های زیاد و ناخواسته در شرایط بحرانی جاده، تنظیم و کنترل جهت گیری خودرو در شرایط سخت، فراهم آوردن شرایطی که موتور بدون اینکه خودرو حرکت کند، کار کند و ... را بر عهده دارد.

ساختار گیربکس پی جی آر
گیربکس پی جی آر یا pgr gearbox همانند سایر گیربکس ها از ساختار متعارفی برخوردار است. این قطعه مکانیکی از اجزایی مانند پوسته گیربکس، چرخ دنده، شافت ورودی یا محور کلاچ، شافت واسط یا محور زیر، شافت خروجی یا محور اصلی، بلبرینگ یا یاتاقان، دسته دنده، میل ماهک، ماهک، کشویی دنده، دنده برنجی، عایق نشت و ... تشکیل شده است. هر یک از این قطعات، نقشی بسیار مؤثر در عملکرد کلی گیربکس دارند و از این رو می بایست به بهترین مواد اولیه و با اصول ریخته گری مناسب تولید شوند.

خرید گیربکس PGR
هنگام خرید گیربکس نوع حلزونی پی جی آر، دقت داشته باشید که جنس پوسته گیربکس، نوع فلنج ورودی و خروجی، قطر شافت ورودی و نسبت تبدیل را مشخص نمایید. می توانید برای تعیین صحیح این مقادیر با کارشناسان فروش نمایندگی گیربکس pgr نیز مشورت نمایید. یک نکته مهم در رابطه با عملکرد صحیح گیربکس ها این است که می بایست برای دستیابی به کارکرد بی سر و صدا و بدون لرزش این قطعات، اولاً نحوه نصب آن ها به صورت اصولی انجام شود و ثانیاً اینکه از الکتروموتور مناسب و باکیفیت در کنار این گیربکس ها بهره گیری شود. وجود یک الکتروموتور و گیربکس باکیفیت می‌تواند ضامن عملکرد خوب و بهینه ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی باشد. همچنین به‌ منظور طول عمر بیشتر و راندمان و بازدهی کاری بیشتر گیربکس pgr، بهتر است در بازه های زمانی متوالی، این قطعات را روغن کاری نمود تا سایش بین اجزای آن به حداقل رسیده و بهینه ترین عملکرد را داشته باشند.

کالاصنعتی

بازدید : 3
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 7:23

هواکش صنعتی با به گردش درآوردن هوای محیط آلاینده‌ها، گرد و غبار، دود، بخارات و گرمای اضافی را از محیط‌های صنعتی مانند کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و سوله‌ها و… خارج می‌کند و هوای تازه و تمیز را به داخل آن هدایت می‌کند. تهویه هوا در محیط‌های صنعتی از دیرباز اهمیت داشته و با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از هواکش‌های صنعتی بسیار رایج شده است. هواکش‌های صنعتی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها دارای کاربردهای گوناگون، مزایا و معایب منحصر به فرد هستند.

خرید هواکش صنعتی (راهنمای انتخاب و خرید)
انتخاب هواکش صنعتی مناسب با توجه به نوع و حجم آلاینده‌ها، ابعاد محیط، میزان تهویه مورد نیاز کاربری مد نظر و سایر عوامل، امری ضروری است. برای خرید هواکش صنعتی باید نکات متعددی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه مواردی ارائه شده است که به شما در انتخاب و خرید هواکش صنعتی کمک خواهد کرد:

شناخت نیازهای محیط صنعتی
اولین قدم در خرید هواکش صنعتی، شناخت نیازهای محیط صنعتی است. قبل از خرید هواکش صنعتی باید بررسی کرد چه نوع تهویه ای نیاز است؟ محیط دارای گرد و غبار یا ترکیبات شیمیایی است؟ محیط کوچک است یا بزرگ؟ تمامی این موارد در انتخاب و خرید هواکش صنعتی تاثیر گذار است. به طور کلی شاخص های زیر را هنگام انتخاب و خرید هواکش باید در نظر گرفت:

حجم و فشار استاتیک هوای محیط
دمای هوای محیط
نوع و میزان آلودگی
انتخاب نوع هواکش صنعتی بر اساس کاربرد
پس از شناخت محیط کاری، گام دوم در خرید هواکش صنعتی، انتخاب نوع هواکش است. هواکش های صنعتی دارای انواع متفاوتی هستند که در ابعاد متفاوت تولید و طراحی می شوند و باید هواکش مناسب با محیط صنعتی انتخاب شود.

هواکش‌های محوری ( آکسیال): برای تهویه، ورود هوای تازه به محیط کار و خروج هوای آلوده و نصب در سوله‌ها، کارگاه‌ها، انبارها و ... مناسب هستند.
هواکش‌های سانتریفیوژ: برای تهویه، جذب و خارج کردن آلاینده ها از محیط کار، کانال‌کشی، و جابجایی هوای آلوده و غبار مناسب هستند.
هواکش‌های سقفی: برای تهویه محیط‌های بزرگ کارگاهی مانند سوله‌ها و کارگاه‌ها مناسب هستند.
مشخصات فنی هواکش صنعتی
سومین گام برای خرید هواکش صنعتی بررسی مشخصات فنی هواکش های موجود در بازار است. مشخصات فنی هر هواکش صنعتی مانند جریان هوا، فشار، ابعاد فیزیکی، مصرف انرژی و سیستم کنترل را مشخص کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا هواکشی را پیدا کنید که با نیازهای شما سازگار است. یکی دیگر از شاخص های مهم هواکش صنعتی کیفیت مواد و متریال استفاده شده در ساخت هواکش صنعتی است. مواد مقاوم در برابر شرایط صنعتی سخت، مانند فلزات ضد زنگ و پوشش‌های مقاوم بدنه یا پره ها از نکات مهم درمورد هواکش صنعتی محسوب می‌شوند. در ادامه به دو شاخصه‌ی مهم در هواکش صنعتی میپردازیم:

موتور هواکش
موتور هواکش صنعتی با بهره‌گیری از انرژی برق، باعث چرخش پره‌های خود می‌شود و در نتیجه، جریان هوا را از داخل محیط مورد نظر جذب و به سوی محیط خارجی هدایت میکند. موتور هواکش صنعتی با توجه به نوع و میزان مصرف انرژی، به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شود. در شرایطی که هواکشی صنعتی با توان مصرفی بالا نیاز است، بهتر است از موتورهای سه فاز استفاده شود، زیرا این نوع موتورها از مقاومت بالاتری در مقابل بار و نیروی محوری برخور دارند. دقت کنید در خرید هواکش صنعتی، موتور هواکش باید قدرتمند و جوابگوی نیاز شما باشد. همچنین کارایی بالا، سطح نویز کم و طول عمر طولانی از دیگر ویژگی های مهم هواکش صنعتی است.

پروانه هواکش
انتخاب پروانه از دیگر نکاتی است که هنگام خرید هواکش باید به آن توجه کنید. به طور کلی پروانه هواکش ها از سه جنس فولادی، آلومینیومی و پلاستیکی تولید می شوند. علاوه بر این پروانه های هواکش ها به دو صورت فوروارد و بکوارد تولید می شوند. هواکش فوروارد دارای پروانه هایی با انحنای رو به جلو می باشد. هواکش های فوروارد هوا را با فشار بیشتر و حجم کمتری ایجاد می کنند در حالی که هواکش های بکوارد حجم بیشتر با فشار کمتر تولید می کنند.

انواع هواکش صنعتی
فن یا هواکش آکسیال یا محوری
هواکش سانترفیوژ یا فن گریز از مرکز
فن آکسیال صنعتی
هواکش صنعتی آکسیال یا فن محوری بسیار پرکاربرد است و معمولا برای مصارف عمومی استفاده می شود. این هواکش ها باعث انتقال هوای کم فشار ولی حجم بالا می شوند. دلیل نامگذاری این سری از هواکش ها با نام هواکش آکسیال یا هواکش محوری انتقال هوا در جهت محور پروانه است. هواکش صنعتی آکسیال معمولا بر روی دیوار نصب می شوند. مشخصات و ویژگی های این هواکش ها را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش آکسیال صنعتی

هواکش سانتریفیوژ صنعتی
هواکش سانتریفیوژ یا فن گریز از مرکز، برای ایجاد ظرفیت های هوادهی متوسط در فشار های استاتیکی بالا مناسب هستند. هواکش سانتریفیوژ برخلاف هواکش آکسیال، برای تولید و خارج کردن هوا با فشار بالا و حجم پایین مناسب می باشند. هوا در این سری از هواکش ها در جهت محور به فن وارد می شود و در جهت عمود بر محور خارج می شود. این هواکش ها نسبت به هواکش های آکسیال بیشتر در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. هواکش صنعتی سانتریفیوژ معمولا بر روی سفت (هواکش سقفی) و روی پشت بام (خارج از محیط) نصب می شود. مشخصات و ویژگی های این سری از هواکش ها را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش سانتریفیوژ صنعتی

انواع هواکش صنعتی بر اساس کاربرد
در یک دسته بندی دیگر هواکش ها به سه دسته می توان تقسیم بندی کرد عبارت اند از:

هواکش صنعتی بزرگ
هواکش صنعتی معمولی
هواکش صنعتی اکسپلوژن پروف
هواکش صنعتی بزرگ: هواکش های صنعتی بزرگ در کاربری های سنگین بکار می روند. کارخانجات بزرگ مانند ماشین سازی، کارخانه های تولید فولاد و … نیاز به نصب هواکش های صنعتی با ابعاد و سایز بزرگ نیاز دارند. کارایی هواکش های صنعتی بزرگ در جذب ذرات گرد و غبار، دود، بخارات شیمیایی و غیره است. همچنین قیمت هواکش صنعتی بزرگ نسبتا بالاتر از قیمت هواکش ها با ابعاد کوچکتر است.

هواکش صنعتی معمولی: هواکش های صنعتی معمولی در کاربری های سبک بکار می روند. این نوع هواکش ها برای ایجاد جریان هواهای خفیف و از بین بردن بوی نامطبوع کاربرد دارند.

هواکش صنعتی اکسپلوژن پروف: این نوع از هواکش های صنعتی در کاربری های نسبتا خطرناک بکار می روند. کارایی این هواکش ها برای جذب گازهای قابل انفجار و انتقال آنها به بیرون از محیط کاری است.

برندهای ایرانی هواکش صنعتی
صنعت هواکش‌سازی در ایران به عنوان یکی از بخش‌های مهم صنعتی، توانسته است با ارتقاء فناوری‌ها و تخصص‌های خود، به تولید هواکش‌های صنعتی ایرانی با کیفیت بالا و عملکرد برتر بپردازد. برندهای ایرانی هواکش صنعتی موفق شدند با کسب تجربه، فناوری های بروز به تولید محصولاتی با کیفیت برتر و عملکرد بهینه بپردازند. در ادامه، به معرفی برترین برندهای ایرانی هواکش صنعتی میپردازیم.

هواکش صنعتی دمنده
هواکش دمنده قدیمی ترین برند تولید انواع هواکش های صنعتی در ایران است. هواکش صنعتی دمنده به صورت تخصصی برای مکان هایی مانند سوله ها، کارخانه ها و محیط های صنعتی به منظور جا به جایی هوا و حذف گرد و غبار با توان زیادتری نسبت به هواکش خانگی طراحی و تولید میشوند. هواکش های صنعتی برند دمنده در انواع متفاوتی تولید می شوند و تمامی محصولات این برند دارای 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش است.

هواکش های صنعتی دمنده

هواکش صنعتی زیلابگ
شرکت فناوران تهویه پیام که هواکش های خود را با برند زیلابگ به بازار عرضه می کند یکی از بهترین و معتبرترین شرکت های سازنده انواع هواکش ها می باشد. فن زیلابگ تحت لیسانس کشور آلمان است و موفق به دریفات گواهینامه رضایت مشتری شده است. این شرکت محصولات خود را در مدل های مختلف مانند آکسیال، سانتریفیوژ، گلخانه ای، سقفی و... تولید می کند. انواع هواکش زیلابگ ارائه شده توسط کالا صنعتی دارای گارانتی 24 ماهه و خدمات پس از فروش 10 ساله است.

هواکش صنعتی زیلابگ

قیمت هواکش صنعتی
قیمت هواکش صنعتی بر اساس فاکتورهای مختلفی دست خوش تغییر میشود. مهم ترین فاکتورهایی که در قیمت فن صنعتی قابل تغییر اند و باعث کاهش یا افزایش قیمت هواکش صنعتی میشوند به شرح زیر است:

ضخامت ورق بدنه هواکش صنعتی
جنس ورق بدنه
نوع و جنس پروانه هواکش صنعتی
نوع الکتروموتور
نوع پوشش دهی رنگ
شکل و ابعاد فن صنعتی
در بالا مهم ترین فاکتور هایی که بر قیمت هواکش صنعتی بی صدا تاثیر گذار است ذکر شد. برای انتخاب و خرید هواکش صنعتی همچنین استعلام قیمت هواکش صنعتی میتوانید با کارشناسان مجرب کالاصنعتی تماس بگیرید.

کاربرد هواکش صنعتی
همانطور که در بالاتر اشاره شد، هواکش های صنعتی در محیط های متفاوت صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرند. به طور کلی هواکش صنعتی دو وظیفه اصلی دارد که عبارت اند از:

تهویه مطبوع محیط
خارج کردن آلودگی (ذرات، دود، گرد و غبار، گازهای شیمیایی و...)
در ادامه به معرفی 4 صنعت مهم که استفاده هواکش در آن ها بسیار اهمیت دارد میپردازیم:

صنعت فلزات: هواکش صنعتی در این صنعت به دلیل جداسازی گرد و غبار از فرآیندهای جوشکاری، تراشکاری و رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. هواکش صنعتی به کاهش آلودگی هوا و بهبود شرایط کار در محیط‌های فلزی کمک می‌کند.
صنعت چوب: در تولید مصنوعات چوبی مانند مبلمان و دکوراسیون داخلی، هواکش‌ها به تخلیه گرد و غبار ایجاد شده در فرآیندهای تراشکاری، شناسایی و قالب‌گیری کمک می‌کنند.
صنعت شیمیایی: در این صنعت، هواکش صنعتی به دفع بخارات و گازهای آلاینده در فرآیندهای تولیدی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اقدام به بهبود شرایط کار و حفظ سلامت کارکنان کمک ویژه ای می‌کند.
معادن: در محیط‌های استخراج و فرآوری مواد معدنی، هواکش صنعتی به تصفیه هوا و کاهش آلودگی معادن و افزایش دید کمک می‌کند.
مزایا و معایب هواکش صنعتی
هواکش های صنعتی مانند هر دستگاه دیگری دارای مزایا و معایب مختلفی هستند؛ در واقع استفاده از آنها در کنار فوایدی که دارد معایبی هم دارد.

مزایا هواکش صنعتی معایب هواکش صنعتی
قیمت اقتصادی نیاز به تعمیر و نگهداری
جابجایی و گردش سریع هوا ایجاد آلودگی های صوتی
خارج سازی گازهای شیمیایی و آلاینده ها مصرف انرژی زیاد
قابلیت نصب در اکثر محیط ها
سفارش اینترنتی هواکش صنعتی
در دنیای امروزی اکثر خریدها به صورت اینترنتی انجام می شود و قطعات صنعتی نیز وارد این حوزه شده اند. سفارش اینترنتی هواکش صنعتی مزایای متعددی نظیر کاهش زمان، کاهش هزینه، مشاوره رایگان به صورت آنلاین و بررسی بهترین گزینه را دارد. اما قبل از سفارش اینترنتی هواکش صنعتی باید به نکاتی که در ادامه آورده شده است توجه کنید:

قبل از سفارش اینترنتی هواکش صنعتی، باید نیازهای کارگاه و مشخصات دقیقی از هواکش مورد نیاز داشته باشید. این شامل نوع و مدل هواکش، ظرفیت جریان هوا، ابعاد فیزیکی، نوع انرژی مورد نیاز و سایر مشخصات فنی است.
همچنین قبل از سفارش اینترنتی هواکش صنعتی باید برندها و مدل‌های مختلف هواکش را مقایسه و از نظر قیمت، کیفیت، و ویژگی‌های فنی بررسی کنید.
معمولا سایت های آنلاین سفارش اینترنتی اجازه می‌دهند تا نظرات و تجربیات مشتریان قبلی را بخوانید. این نظرات می‌توانند به شما در انتخاب مناسب کمک کنند هچنین با خواندن نظرات مشتریان میتوانید از مشکلات احتمالی در آینده آگاه شوید.
یکی دیگر از نکات مهم در سفارش اینترنتی هواکش صنعتی بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش است . بررسی کنید که آیا فروشگاه آنلاین گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد یا خیر.
مزایای سفارش اینترنتی هواکش صنعتی از سایت کالا صنعتی
شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تامین کننده لوازم صنعتی به صورت اینترنتی در ایران، علاوه بر مشاوره تخصصی رایگان برای یک انتخاب و خرید هوشمندانه هواکش صنعتی، مزایای زیر را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد:

تجربه خرید آسان و سریع: سفارش اینترنتی هواکش صنعتی از سایت کالاصنعتی معمولاً سریع‌تر و راحت‌تر از خرید حضوری است. شما می‌توانید در هر زمانی و از هر مکانی سفارش خود را ثبت کنید.
تنوع کالا: در فروشگاه آنلاین کالاصنعتی، می‌توانید از بین تنوع زیاد برندها و مدل‌ها بهنرین گزینه را پیدا و انتخاب کنید.
قیمت مناسب‌ و رقابتی محصولات کالا صنعتی: فروشگاه‌های آنلاین معمولاً قیمت‌های رقابتی‌تری نسبت به فروشگاه‌های حضوری دارند. همچنین، خبر خوب این است که تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه همیشه در سایت کالاصنعتی وجود دارد.
امکان مقایسه و بررسی مشخصات فنی محصولات: در سایت کالا صنعتی، می‌توانید مشخصات فنی و ویژگی‌های مختلف هواکش‌ها را به‌طور دقیق مقایسه کنید و تصمیم بهتری بگیرید.
ارسال سریع و مطمئن: سفارش انلاین از سایت کالا صنعتی به شما امکان ارسال سریع کالا را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید وضعیت ارسال را پیگیری کنید.
نصب و راه اندازی هواکش صنعتی
پس از انتخاب صحیح و مناسب هواکش صنعتی متناسب با نیازهای محیط کارگاه حال بایستی هواکش صنعتی به صورت اصولی نصب و راه اندازی کنید. نصب اصولی این نوع هواکش ها، می تواند به طور قابل توجهی در کیفیت هوای محیط کار و سلامتی کارکنان تاثیرگذار باشد. در ادامه مراحل نصب هواکش را به صورت گام به گام بررسی میکنیم.

نصب هواکش صنعتی

محل مناسب را انتخاب کنید.

محل نصب هواکش باید به گونه ای باشد که به راحتی به هوای آلوده دسترسی داشته باشد.
از نصب هواکش در مجاورت منابع گرما و رطوبت خودداری کنید.
فاصله هواکش از دیوارها و سایر موانع باید به اندازه کافی باشد.
برخی از هواکش ها برای نصب بر روی دیوار و برخی دیگر برای نصب خارج از محیط مناسب هستند که باید به درستی نصب شوند.
دریچه ورودی و خروجی را نصب کنید.

دریچه ورودی هواکش باید به گونه ای نصب شود که هوای آلوده را به طور کامل به داخل هواکش هدایت کند.

دریچه خروجی هواکش باید به گونه ای نصب شود که هوای تصفیه شده را به خارج از محیط هدایت کند.

سیم کشی هواکش را انجام دهید.

سیم کشی هواکش را مطابق با دستورالعمل های سازنده انجام دهید.

از سیم و کابل با سایز مناسب استفاده کنید.

از اتصال صحیح سیم ها به ترمینال های هواکش مطمئن شوید.

حالا هواکش را راه اندازی کنید.

پس از نصب کامل هواکش، آن را روشن کنید و عملکرد آن را بررسی کنید.
در صورت مشاهده هرگونه مشکل، به دفترچه راهنمای هواکش مراجعه کنید و یا با متخصصان تماس بگیرید
اجزای اصلی هواکش صنعتی
هواکش صنعتی وسیله ای است که با دوران خود باعث انتقال حجم معینی از هوا و یا گاز در محیط می گردد. از این دستگاه برای تهویه هوا در محیط های مختلف و همچنین تجهیزات حرارتی و برودتی استفاده می شود. هواکش صنعتی در انواع مختلف طراحی و تولید شده است که به طور کلی مهم ترین قسمت آن شامل الکتروموتور و پروانه می شوند. الکتروموتور در هواکش وظیفه دارد که انرژی الکتریکی را به حرکت دورانی تبدیل می کند. در داخل موتور سیم پیچ قرار داشته و زمانی که جریان برق به آن وارد می شود سیم پیچ یک میدان مغناطیسی تولید می کند. الکتروموتور به گونه ای طراحی شده است که میدان مغناطیسی باعث دوران میله یا شافت شده و در نتیجه انرژی الکتریکی توسط موتور به حرکت چرخشی شافت تبدیل می شود. این حرکت دورانی در هواکش، به پروانه ها منتقل شده و با دوران پروانه ها اختلاف فشار بین دو طرف آن ایجاد شده و بدین ترتیب از سمت پرفشار به سمت کم فشار در جریان است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2500/%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%81%D9%86

بازدید : 4
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 21:21

نکات مهم در خرید گیربکس رستمی
گیربکس رستمی از سال 1370 فعالیت خود را شروع کرده و تا به امروز توانسته است نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. کیفیت گیربکس های تولیدی برند رستمی بالا است به طوری که می توان این گیربکس ها را با مدل های مشابه خارجی مقایسه کرد. در هنگام خرید گیربکس رستمی بهتر است مدل، تیپ و سری گیربکس مورد نظر خود را در نظر داشته باشید. گیربکس رستمی دارای مدل های متنوعی هستند که براساس پارامترهای مختلفی دسته بندی شده اند. کاتالوگ های آموزشی زیادی در سایت کالاصنعتی وجود دارد که کمک می کند تا گیربکس مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین متخصصین سایت کالاصنعتی می توانند مشاوره های تخصصی در زمینه انتخاب گیربکس مناسب را ارائه دهند. توان و گشتاور مورد نیاز از جمله اصلی ترین پارامترهای مورد نظر برای انتخاب گیربکس است.

شرکت گیربکس سازی رستمی یکی از شرکت های موفق در ساخت انواع گیربکس صنعتی به شمار می رود. خدمات پس از فروش ارزنده از جمله مزایای این برند با ارزش است. در سایت کالا صنعتی لیست قیمت به روز و کاتالوگ گیربکس رستمی را میتوانید دانلود کرده و از طریق کارشناسان فروش بهترین راهنمایی را دریافت نمایید. یکی از برندهای معتبر تولید کننده گیربکس در ایران، گیربکس رستمی است. گیربکس رستمی با استفاده از تکنولوژی روز توانسته است گیربکس های را طراحی و تولید کند که توانایی رقابت با گیربکس های معتبر اروپایی را داشته باشد. گیربکس رستمی یک واحد تولیدی ایرانی است که توانسته است امروزه مدل های مختلف گیربکس را تولید کند. گیربکس حلزونی رستمی یکی از محصولات پر طرفدار و پر کاربرد در بازار ایران است. سایت کالاصنعتی به عنوان یکی از نمایندگی های اصلی فروش گیربکس رستمی، انواع مدل های گیربکس را به همراه مشاوره فنی ارائه می دهد.

گیربکس رستمی
مشخصات فنی گیربکس رستمی
گیربکس رستمی در مدل های مختلف ارائه می شود. گیربکس رستمی باید متناسب با گشتاور و سرعت خروجی مورد نظر انتخاب شود. در تمامی گیربکس ها تعداد چرخ دنده وجود دارد که به شفت ورودی متصل هستند. شفت ورودی گشتاور و نیروی ورودی به گیربکس را دریافت کرده و متناسب با ساختار گیربکس موجب تغییر گشتاور یا سرعت می شود. تغییرات اساسی در مشخصه های نیرو در هنگام چرخش چرخ دنده ها ایجاد می شود.

این چرخ دنده ها به شفت خروجی متصل هستند که متناسب با نیاز کاربری گشتاور و سرعت مورد نظر ارائه می شود. گیربکس VF رستمی یکی از مدل های پر کاربرد و قابل اعتماد این برند است که در بازار ایران ارائه می شود. یکی از مدل های گیربکس رستمی، گیربکس حلزونی است. گیربکس های حلزونی برند رستمی در چند مدل MVF, VF, VF.FC, MVF.FC ارائه می شود. همچنین این مدل ها دارای تیپ های مختلفی از جمله تیپ 62، 86، 110، 130، 150، 185 و 210 است. ضریب تبدیل این گیربکس ها می تواند بین 7 تا 100 متغیر باشد. به عبارتی گیربکس رستمی توانایی تبدیل7 تا 100 برابری هر یک از پارامترهای ورودی را دارد که در قسمت خروجی ارائه می شود.

مدل های گیربکس رستمی
اولین مدل از گیربکس رستمی، گیربکس MVF رستمی است. این مدل از گیربکس ها با الکتروموتور کوپل شده و انتقال نیرو را به صورت مستقیم انجام می دهد. این مدل از گیربکس رستمی از نوع حلزونی است که دارای شفتی از جنس فولاد می باشد. جنس فولاد شفت در این گیربکس ها موجب افزایش بازدهی آن ها می شود. همانطور که گفته شد تیپ ارائه شده برای این مدل متنوع است. در تیپ های 62 تا 260 جنس پوسته از چدن سخت کاری شده است. در حالی که در تیپ های 30 تا 49 جنس پوسته از آلومینیوم است. در کنار تیپ و مدل، گیربکس رستمی دارای سری های مختلفی نیز هستند. سری های این مدل گیربکس شامل سری P,FA,FA,FC,F,V,A,N است.
یکی دیگر از مدل های گیربکس رستمی، گیربکس VF.FC است. این گیربکس در واقع ترکیبی از مدل های VF و MVF است که دارای بازدهی بالایی است. این گیربکس ها همچنینی برای کاربری هایی که نیاز به ضریب تبدیل بالا است، مناسب هستند. این مدل از گیربکس ها دارای قدرت خروجی بالایی هستند که می توانند صنایع سنگین استفاده شوند. برند رستمی گیربکس هایی با بازه توانی بالایی ارائه می دهد تا توانایی تحمل بارهای سنگین تر را نیز داشته باشد.
مدل MVF.FC نیز از جمله گیربکس های ترکیبی رستمی است که دارای قابلیت های بالایی است. این دو گیربکس نسبت به یکدیگر قابل تغییر هستند و می توان از سری های متنوع برای قدرت های مختلف در این مدل از گیربکس ها استفاده کرد. این گیربکس ها معمولا برای کاربری هایی که گشتاور بالا نیاز دارند مناسب است. به این ترتیب می توان گفت که این مدل از گیربکس ها کاهنده هستند. قیمت گیربکس رستمی را می توان در سایت های مختلف از جمله سایت کالاصنعتی جستجو کرد.
گیربکس حلزونی رستمی
اجزای گیربکس رستمی
اجزای هر گیربکس می تواند متناسب با مدل و نوع کاربری متفاوت باشد. اما به طور کلی می توان یکسری قطعات را معرفی کرد که امکان استفاده از آن ها در اکثر گیربکس ها وجود دارد.

چرخدنده: اولین قطعه در گیربکس ها، چرخ دنده است. چرخ دنده ها در واقع قلب تپنده هر گیربکسی است که به واسطه آن گیربکس با یک دور به خصوصی شروع به چرخش می کند. چرخ دنده ها می توانند با توجه به مدل گیربکس در اشکال مختلف نصب شوند. چرخ دنده ها می توانند دندانه های صاف یا اریب داشته باشند.
شفت: یکی دیگر از اجزای گیربکس رستمی، شفت است. شفت محل انتقال نیرو از ورودی به خروجی است. تمامی چرخ دنده ها بر روی شفت سوار شده اند که به وسیله چرخش آن ها می توان میزان گشتاور و سرعت مورد نظر را در خروجی ایجاد کرد. شفت ها معمولا از جنس فولاد است که دارای دو قسمت ورودی و خروجی است. در قسمت ورودی گیربکس نیروی مورد نظر را از منبع ورودی دریافت کرده و بعد از انجام اصلاحات لازم متناسب با نیاز کاربر در خروجی ارائه می دهد.
پوسته: از دیگر قطعات گیربکس ها پوسته گیربکس است. پوسته گیربکس متناسب با نوع و کاربری آن می تواند متغیر باشد. چدن و فولاد از اصلی ترین مواد برای استفاده در پوسته هستند.
بلبرینگ: بلبرینگ یکی دیگر از قطعات مهم گیربکس ها است که وظیفه تحمل بارهای وارده از طرف گیربکس را دارد. این تجهیزات باید متناسب با جهت بار وارده انتخاب شوند.
سیل بندی: آب بندی یا سیل از دیگر قطعات گیربکس ایرانی است. سیل وظیفه جلوگیری از ورود گرد و خاک و آلودگی را به درون محفظه گیربکس دارد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/766/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%85%DB%8C

بازدید : 3
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 13:37

شرکت NSK، یک شرکت ژاپنی میباشد که در سال 1916 راه اندازی شد.
لوگو NSK

بلبرینگ خود تنظیم NSK دو ردیفه میباشد و به این جهت تعداد عناصر غلتان بیشتری دارد. قابلیت تحمل بار شعاعی خیلی سنگین و قابلیت تحمل بار محوری کم و از هر دو طرف را دارند. محدوده سرعت این نوع بلبرینگ سرعت بالا می باشد. بلبرینگ خود تنظیم NSK دارای دو ردیف عنصر غلتان (توپ) و یک مسیر متراکم متلاشی شکل در حلقه خارجی دارد. در نتیجه بلبرینگ خود تنظیم شده و نسبت به عدم انحراف زاویه ای شفت نسبت به محفظه حساس نیست. بلبرینگ خودتنظیم NSK بیشتر درمواقعی استفاده میشود که تراز بندی شفت و قفسه دشوار است و ممکن است شفت خم شود. قفسه های این بلبرینگ ها معمولا از جنس فولاد های فشرده میباشد. ظرفیت تحمل بار محوری در این بلبرینگ به دلیل کم بودن زاویه تماس، کم است. برای اطلاع از قیمت بلبرینگ و همچنین سفارش محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خود تنظیم SKF

محصولات پیشنهادی: بلبرینگ کف گرد NSK
مزایا و ویژگی های بلبرینگ خود تنظیم NSK
فولاد با کیفیت بالا و فولاد فوق العاده تمیز برای افزایش عمر تحمل تا 80%
دارای قفسه های فولادی و پلی آمید فشرده
فن آوری پیشرفته گریس : روانکار های NSK که میتوانند عمر محصول را افزایش دهند.
دارای قابلیت کاهش صدا و بهبود توزیع و ماندگاری روانکار ها
کاهش اصطکاک : به دلیل فاصله بین عناصر غلتان و رینگ خارجی، بلبرینگ خودتنظیم نسبت به دیگر بلبرینگ ها اصطکاک کمتری دارد.
جلوگیری از افزایش دما : به دلیل اصطکاک کمی که در این بلبرینگ ها وجود دارد، از افزایش دما جلوگیری میشود.
طول عمر بیشتر : به دلیل کم بودن اصطکاک و عدم افزایش دما، در نتیجه میزان نگهداری کاهش پیدا میکند و در نتیجه طول عمر افزایش پیدا میکند.
بلبرینگ خود تنظیم NSK

مزایا و ویژگی های بلبرینگ خود تنظیم NSK
فولاد با کیفیت بالا و فولاد فوق العاده تمیز برای افزایش عمر تحمل تا 80%
دارای قفسه های فولادی و پلی آمید فشرده
فن آوری پیشرفته گریس : روانکار های NSK که میتوانند عمر محصول را افزایش دهند.
دارای قابلیت کاهش صدا و بهبود توزیع و ماندگاری روانکار ها
کاهش اصطکاک : به دلیل فاصله بین عناصر غلتان و رینگ خارجی، بلبرینگ خودتنظیم نسبت به دیگر بلبرینگ ها اصطکاک کمتری دارد.
جلوگیری از افزایش دما : به دلیل اصطکاک کمی که در این بلبرینگ ها وجود دارد، از افزایش دما جلوگیری میشود.
طول عمر بیشتر : به دلیل کم بودن اصطکاک و عدم افزایش دما، در نتیجه میزان نگهداری کاهش پیدا میکند و در نتیجه طول عمر افزایش پیدا میکند.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1049/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-nsk

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 205
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 35
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 82
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 185
  • بازدید ماه : 859
  • بازدید سال : 2678
  • بازدید کلی : 2861
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی